واکنش پیشکسوتان استقلال به اتفاقات مشهد

واکنش پیشکسوتان استقلال به اتفاقات مشهد

تیم ملی ایران در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی 2022 با شکست لبنان در مشهد و با احتساب پیروزی امارات مقابل کره جنوبی به عنوان صدرنشین گروه اول به کار خود پایان داد. با بهتاش فریبا درباره مشکلات فنی و حواشی بازی با لبنان گفت وگویی انجام داده ایم که در ادامه می خوانید:

به حریف فرصت دادیم
با توجه به اینکه لبنان شانس کمی برای صعود به پلی آف داشت، بازی با این تیم چندان سخت نبود. این تیم برای حفظ آبروی خود بازی کرد و بسیار بدنی بود. داور خیلی بازی کرد و بازی را ادامه داد. به هر حال با اینکه چند ستاره از جمله طارمی و امیری نداشتیم اما خوب بازی کردیم. در مجموع موقعیتی را به حریف دادیم که چندان جدی نبود و بیرانوند آن را پذیرفت.

کنعان کاری کرد که هافبک ها در چند بازی نتوانستند انجام دهند
در نیمه اول هماهنگی داشتیم تا بتوانیم در وسط فضای فشرده سازی را اشغال کنیم. عزت اللهی هم اخطار بیهوده ای گرفت. خوشبختانه در این نیمه یک گل هم زدیم. این گل با یک پاس ایده آل به ثمر رسید که هافبک های کشورمان در چند بازی اخیر موفق به انجام آن نشدند. بغل معروف سردار این پاس کنعانی را هم تبدیل به گل کرد.

لبنان در نیمه دوم شکست خورد
در نیمه دوم دو تعویض خوب داشتیم. حضور مهدی پور و سرلک باید اموال ما را افزایش می داد و توپ های بیشتری به مهاجمانمان می داد. لبنان عقب نشینی کرده بود و چنین تیم هایی به دلیل فاصله کم با دروازه بان فضای پشت دفاع خود را پوشش می دهند. چاره‌ای جز فیلمبرداری، ارسال مجدد و ترکیب اثر در پشت 18 مرحله شلوغ آنها نداشتیم. موقعیت های زیادی خلق کردیم و توپ را در اختیار داشتیم. در نهایت در یک پاس بلند بسیار خوب دیگر کنعانی ها و هوش بالای سردار که در کمین بود و تا توپ به جهانباش رسید مداخله نکردیم گل دوم را به ثمر رساندیم. جهانبخش پس از یک کنترل خوب با زیر بغل خشک توپ را با سرعتی بسیار بالا به سمت دروازه فرستاد تا دروازه بان حریف به هیچ وجه نمی تواند واکنشی نشان دهد.

شکست کره هم شانس بود و هم بدشانسی
ما خوش شانس بودیم که امارات برنده کره شد. البته این موضوع کمی ما را ناراحت کرد که اگر رنکینگ بهتری داشتیم می توانستیم کره را شکست دهیم و با اختلاف بالا قهرمان شویم. در هر صورت در صدر جدول قرار گرفتیم. حالا باید دید ۷-۸ ماه مانده به جام جهانی چه بلایی سر فدراسیون فوتبال می آید. ما نیاز به یک برنامه خوب داریم تا بتوانیم به خروج از گروه فکر کنیم.

ما باید با تیم های بزرگ بازی کنیم نه گینه و پاناما!
نیاز به اردوهای خیلی خوب حتی خارج از ایران و بازی های تدارکاتی با تیم های بزرگ داریم. دیگر با تیم هایی مانند پاناما و گینه بازی نکنید. باید به دنبال مسابقات بزرگ باشیم و برای تیم ملی هزینه کنیم. مثلا با برزیل و فرانسه یا تیم های مطرح دیگر بازی کنید تا مشکلات تیم ما را ببینید. خوبی سیدبندی این است که می توانیم با حضور در سید سوم حریف آسانی از سید چهارم داشته باشیم که سه امتیاز در مقابل آن راحت تر است. امیدوارم در دو دیدار آینده که احتمالاً یکی یا هر دو اروپایی باشد، نتایج خوبی کسب کنم.

صحنه هایی که در مشهد دیدیم غم انگیز بود
صحنه بدی بود و با دیدنش ناراحت میشی. خانم ها هم باید شرکت می کردند. کنفدراسیون فوتبال آسیا تاکید کرد که زنان باید در این مسابقات حضور داشته باشند. ظاهرا بلیت های زنانه نیز فروخته شده است. متأسفانه منتشر نشدند و اتفاقاتی افتاد که در فیلم های او دیدیم و حیف شد. آدم تعجب می کند که چرا زنان لبنانی می توانند بروند و مسابقه را تماشا کنند، اما زنان ایرانی نمی توانند. امیدوارم بقیه مسابقات را با حضور بانوان در کنار آقایان برگزار کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید