واکنش پیشکسوتان استقلال به حرکت جنجالی ساپینتو

واکنش پیشکسوتان استقلال به حرکت جنجالی ساپینتو

علی چینی بازیکن و مربی سابق استقلال در خصوص دیدار اخیر استقلال در ملوان و حواشی روزهای اخیر مربوط به ادعاهای جواد کیانی اظهاراتی را بیان کرد.

درباره جواد حیانی و ادعایی که او درباره دوپینگ بازیکنان تاج مطرح کرد، حرفی دارید؟

خوشبختانه پیشکسوتان استقلال و تاج به اندازه کافی پاسخ داده اند. فقط یک جمله می گویم و آن اینکه آقای حبانی باید بازنشسته شود تا مردم ایران نفس راحتی بکشند. با این اتفاق به همه ثابت شد که خیابان مناسب ورزش و گزارش نیست. صد رحمت بر سرهنگ علیفر. پیشنهاد می کنم خیابانی که اینقدر طعنه آمیز است میزبان یک برنامه کمدی باشد. به خصوص اگر با مهران مدیری کار کند موفقیت های بیشتری خواهد داشت.

چرا؟

چون مهران مدیری به او علاقه دارد. یادم هست مهران مدیری در یکی از برنامه هایش سوت زد و بلافاصله جلوی دوربین گفت: سلام آقای حبانی (خنده).

از استقلال و بازی ملوان صحبت کنید. به این مسابقه چه امتیازی دادید؟

دو نیمه متفاوت استقلال را دیدیم. در نیمه اول ملوان طوان 100 درصد از خود را نشان داد و به عنوان مربی برای من مشخص بود که این تیم در نیمه دوم خواب است. آنها خیلی سخت کار کردند و تحت فشار زیادی بودند. استقلال در نیمه اول بد نبود اما تحت فشار به گل رسید. در نیمه دوم شرایط متفاوت بود.

تو چی میگفتی

استقلال با تعویض های انجام شده موفق شد با نتیجه 1-3 پیروز میدان شود. این برد در انزلی کار کمی نیست، با گرما و هوای گرمی که دیدیم لباس ساپینتو خیس عرق شد. پسرها مثل مردها می جنگیدند و هوشمندانه کار می کردند.

در مورد بازیکنان استقلال حرفی برای گفتن دارید؟

متاسفانه در مورد محمد محبی چیز خاصی نداریم که طبیعی است. او مدت زیادی است که فوتبال بازی نکرده است و برای تبدیل شدن به یک هوادار سابق زمان می برد. اما مهدی قائدی یک سوپراستار بود. یک صندوق عقب آمد و بازی را تغییر داد. سجاد شهبازادا در این بازی بدشانس بود اما در مجموع استقلال تیم بزرگی است و هر هفته بهتر می شود.

شما در مورد حادثه حاشیه و لگد زدن ساپینتو به برانکارد صحبت می کنید؟

این وقایع در اروپا یکسان شده است. متأسفانه در ایران کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال بیکارترین ارگان کشور است و آنقدر می نشیند تا یک نفر انگشتش را به دماغش بردارد و سریع به آنها زنگ بزند. در اروپا بارها دیده‌ایم که مربی برای انگیزه دادن به تیمش، شیشه‌ها را می‌کوبد، بطری‌ها را پرتاب می‌کند و گونی‌ها را لگد می‌زند. اینها حرکات انگیزشی است و سوگیری مربی را نشان می دهد. ضربه ساپینتو به برانکارد از روی بدخواهی نبود. تازه دو روزه اومده ایران و دلیلی نداره از کسی کینه داشته باشه.

اما ساپینتو بعد از بازی گفت از خوشحالی ناجی ها بعد از گل ملوان ناراحت است؟!

بله این نشان دهنده تعصب ساپینتو است. او برای تیمش عرق می ریزد و نمی بیند مردی که کنار نیمکتش نشسته و بعد از گل استقلال به هوا می پرد! متاسفانه فراموش کرده ایم که فوتبال خشن ترین ورزش دنیاست. در اروپا و آمریکا این را می دانند و این سوالات برایشان حل می شود. صحنه های بدتر از این را هزار بار از ژوزه مورینیو، سیمئونه و سایر مدیران دیده ایم، اما اینجا داور منتظر است که یک نفر با صدای بلند عطسه کند تا به او کارت زرد بدهد. فوتبال خشن ترین ورزش در جهان است، حتی خشن تر از کیک بوکسینگ. چون وقتی دو نفر در قفس با هم دعوا می کنند به محض اینکه واقعاً بد می شود داور آنها را از هم جدا می کند اما در فوتبال با یک مشت یکی مثل پادویی ها قطع می شود! یکی زانو بشکند و برگردد! من به ساپینتو این حق را می دهم که برای ایجاد انگیزه در تیمش حرفه ای عمل کند.

حضور جمعیت در بازی بعدی استقلال مقابل مس کرمان چقدر به این تیم کمک می کند؟

ابتدا باید بگویم که فارغ از همه رنگ ها از تماشای بازی پرسپولیس و فولاد در کنار جمعیت لذت بردم. در کل فوتبال با تماشاگر معنا پیدا می کند. باید به جواد نکونام هم تبریک بگویم که تیم بزرگی دارد. به نظر من پرسپولیسی ها خوش شانس بودند که در خانه شکست نخوردند و به تیم مهمان خود باختند. فولاد می تواند یکی از مدعیان جدی این فصل باشد. اما در مورد استقلال معتقدم این تیم این هفته بازی خوبی دارد اما می تواند مس را شکست دهد و در جدول صعود کند.

دیدگاهتان را بنویسید