هشدار به یحیی قبل از داوری جام حذفی

هشدار به یحیی قبل از داوری جام حذفی

پرسپولیسی ها به رهبری یحیی گل محمدی پس از برد بزرگ مقابل استقلال، حالا باید در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی به مصاف گل گهر سیرجان بروند. قرمزهای تهرانی هم اکنون با 57 امتیاز و بیشتر از سپاهان اصفهان و استقلال در صدر جدول لیگ برتر هستند. شاگردان یحیی گل محمدی این روزها زیر ابرها قدم می زنند و با شادی و خوشحالی دربی شیرین را بردند…

عباس آقایی، هافبک چندی پیش پرسپولیس معتقد است که نباید به دربی توجه زیادی کرد و در آستانه دیدار حذفی این تیم مقابل گل گهر سیرجان گفت: برد در دربی و مقابل استقلال ویژه و خاص است. اتفاق ویژه ای که می تواند به تیم برنده چند هفته روحیه بدهد انگیزه و اعتماد به نفس بیشتری می دهد اما من شخصا معتقدم که نباید روی باد این برد بخوابید. من می بینم که اکثر بازیکنان پرسپولیس همچنان در مورد دربی صحبت می کنند و من فقط دیدم که گئورگی گلسیانی متفاوت از بقیه صحبت می کند و به درستی عنوان می کند که دربی تمام شده و باید به دیدارهای بعدی فکر کنیم.

وی ادامه داد: نباید فراموش کرد که پرسپولیس در مرحله یک هشتم نهایی با یک برد شیرین و بزرگ در اصفهان موفق شد سپاهان را حذف کند. بعد از این برد شاهد بچه های خوشحال بودیم اما چند روز بعد پرسپولیس در بازی برگشت لیگ برتر مغلوب همان سپاهان شد! به نظر من این نتیجه و شکست باید درس بزرگی برای شاگردان یحیی گل محمدی باشد تا از غرور دوری کنند و گل سیرکان در جام حذفی را خیلی جدی بگیرند.

هافبک سابق پرسپولیس اضافه کرد: همه با توجه و وسواس خاصی دربی را تماشا کردیم. آنچه یحیی گل محمدی و تیمش را در کسب 3 امتیاز ارزشمند این دیدار سنتی یاری کرد، آمادگی روحی بالا و تمرکز زیاد پرسپولیس بود. در خبرها خواندم که یحیی گل محمدی قبل از شروع نیمه دوم کمنار یک حلقه یکپارچه در زمین چمن درست کرد و به بچه ها گفت جنگ 45 دقیقه ای برای قهرمانی چه اهمیتی دارد. این ذهن آماده و برنده در کنار انگیزه بالای بازیکنان پرسپولیس برای برتری و پیروزی باعث شد تا این تیم در جدال با استقلال موفق به نظر برسد.

وی به تعویض یحیی گل محمدی و حضور موثر عیسی آل کثیر اشاره کرد و یادآور شد: یک بازی بزرگ بازیکن بزرگ می خواهد و عیسی آل کثیر نیز نشان داده که در تورنمنت های بزرگ و حساس بازیکن است. آخرین دربی پرسپولیس. این پیروزی دو سال پیش با گل عیسی آل کثیر به استقلال به دست آمد و باز هم با گل این مهاجم پرانرژی، پرسپولیس دوباره پیروز شد. برای عیسی آل کثیر بسیار خوشحالم زیرا او یک فوتبالیست پرتلاش ایرانی است که با رنج و تلخی بسیار به این نقطه رسیده است. در این فوتبال می‌بینیم که مهاجمان خارجی بی‌کیفیت به ایران می‌آیند و چنین قراردادهایی می‌بندند اما به اندازه آل کثیر موثر نیستند. گل آل کثیر و خوشحالی او خیلی چیزها را نشان داد.

هافبک سابق پرسپولیس درباره عملکرد این تیم در خط هافبک هم چنین گفت: به نظرم تصمیم یحیی گل محمدی برای استفاده از سروش رفیعی در ترکیب اصلی بسیار شجاعانه بود. پرسپولیس بیشتر بازی ها را چه در داخل خانه و چه در فضای باز با دو هافبک دفاعی انجام داد اما در بازی با استقلال شاهد ترکیب تهاجمی بودیم. سوروس رفیعی برای افزایش خلاقیت در خط هافبک در کنار میلاد سرلک بازی کرد. ضمن اینکه نباید فراموش کرد که بازگشت سعید صادقی کمک زیادی به تیم کرد. این نقش کوچک و بازیکن تکنیکی بسیار خوب در حمله اضافه می شود و از هوش بالایی برخوردار است. او در دیدار مقابل ملوان انزلی و مس کرمان هم موفق به گلزنی شد و اگر کمی شانس بیشتری داشت می توانست به استقلال هم گل بزند.

عباس آقایی در پایان افزود: نکته مهمی که باید به آن اشاره کرد سرنوشت قهرمانی است که بار دیگر به دست پرسپولیس افتاد. ادامه رقابت ها به هیچ وجه آسان نیست و پرسپولیس سه بازی سخت مقابل پیکان، گل گهر و نساجی مازندران در قائم شهر انجام داده و باید در آماده باش کامل باشد. بازی جسورانه و شجاعانه مازیار زارع و ملوان انزلی در اصفهان مقابل سپاهان بار دیگر ثابت کرد که در هفته های اخیر نباید یک تیم را برنده یا بازنده خطاب کرد. تیم های پیکان، گل گهر سیرجان و نساجی مازندران قطعا به مصاف پرسپولیس خواهند رفت، اما باز هم می گویم که سرنوشت قهرمانی در دستان پرسپولیس، یحیی گل محمدی و شاگردانش است که تا کنون ثابت کرده اند شایسته قهرمانی هستند. لیگ و جام حذفی . پرسپولیس این پتانسیل را دارد که با این بازیکنان فعلی هم جام حذفی و هم لیگ برتر را فتح کند و خود به خود قهرمان سوپرجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید