هشدار تغییرات جوی غیرمنتظره در روزهای آینده

هشدار تغییرات جوی غیرمنتظره در روزهای آینده

اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به یخبندان و لغزندگی جاده ها در پی بارش شدید برف در استان تهران هشدار داد.

اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به تقویت فعالیت سامانه بارشی، بارش شدید برف در نیمه شمالی استان، بارش شدید برف و باران در سایر مناطق، ظهور مه، گاهی وزش باد شدید و وزش باد شدید هشدار داد. کولاک در ارتفاعات

چنین هوایی از اواخر دوشنبه تا ظهر چهارشنبه (10 تا 12 فوریه) انتظار می رود.

در نتیجه این گونه مخاطرات، احتمال اختلال در سفرهای بین شهری و درون شهری، کاهش دید، یخ زدگی و لغزندگی جاده ها به ویژه جاده های کوهستانی، احتمال ریزش سنگ در جاده های کوهستانی، احتمال ریزش بهمن در نقاط مستعد، آبگرفتگی جاده ها، تاخیر در پروازها. , خسارت به تولیدات کشاورزی وقفه در فعالیت های عمرانی و احتمال قطع انتقال منابع انرژی به ویژه برق و گاز وجود دارد.

بنابراین اداره کل هواشناسی تهران به منظور کاهش خسارات احتمالی ناشی از این شرایط جوی، پرهیز از سفرهای غیرضروری، حمل تجهیزات زمستانی مانند زنجیر چرخ و سوخت کافی و وسایل گرمایشی در سفر با خودرو، پرهیز از فعالیت های کوهستانی، لایروبی مجاری، اتخاذ تدابیر لازم در صنعت کشاورزی برای جلوگیری از خسارات احتمالی و آماده سازی خدمات شهری و جاده ای و سایر ارگان ها و سازمان های مرتبط را توصیه می کند.

در هشدار نارنجی سازمان هواشناسی، یک پدیده جوی پیامدهای منفی و خسارات احتمالی پیش بینی شده است. هشدار نارنجی برای آماده سازی دستگاه های مسئول برای مقابله با یک رویداد مضر صادر می شود.

دیدگاهتان را بنویسید