وضعیت هواشناسی امروز 29 بهمن 1401 / افزایش غلظت آلاینده های جوی در شهرهای صنعتی / هشدار سقوط بهمن در البرز مرکزی

وضعیت هواشناسی امروز 29 بهمن 1401 / افزایش غلظت آلاینده های جوی در شهرهای صنعتی / هشدار سقوط بهمن در البرز مرکزی

کارشناس سازمان هواشناسی با هشدار نسبت به وقوع بهمن در البرز مرکزی از افزایش دما در اکثر مناطق کشور خبر داد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت جوی کشور را تشریح کرد و گفت: امروز در خراسان جنوبی، خراسان جنوبی و ارتفاعات شمالی کرمان بارش های پراکنده خواهیم داشت و این سامانه بارشی به تدریج از کشور خارج می شود. در روزهای یکشنبه و دوشنبه در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار و در روز سه شنبه در مناطقی از شمال غرب و رشته کوه های زاگرس مرکزی بارش برف و باران پراکنده پیش بینی می شود.

یک کارشناس سازمان هواشناسی از ظهور گرد و غبار در جنوب غرب کشور و کاهش کیفیت هوا در این مناطق خبر داد و افزود: در سه روز آینده غلظت آلاینده های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش می یابد. باعث کاهش کیفیت هوا می شود.

گودرتسی تصریح کرد: طی چند روز آینده وضعیت جوی کشور بهبود می یابد.

وی نسبت به ریزش بهمن در کوه های مرکزی البرز به دلیل افزایش دما هشدار داد و گفت: امروز و فردا شرایط برای کوهنوردی مناسب نیست.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: روز سه شنبه در استان های واقع در شمال شرق و دامنه های جنوبی البرز و روز چهارشنبه علاوه بر مناطق مذکور در شرق و جنوب شرق وزش باد شدید پیش بینی می شود که ممکن است منجر به افزایش گرد و غبار در مناطق مذکور .

وی گفت: تا سه روز آینده آب های خلیج فارس مواج و متلاطم خواهد بود. تهران هم آسمان صاف و غبار محلی دارد.

گودرزی گفت: صبح امروز ایستگاه هزارکانیان با کمینه دمای 25 درجه زیر صفر، بویین و میان دشت، خیرآباد زنجان با دمای 21 درجه زیر صفر و تکاب با دمای 20 درجه زیر صفر از سردترین مناطق و ایستگاه ها بودند. در کشور .

دیدگاهتان را بنویسید