پیش بینی وضعیت جوی تهران در روزهای آینده/ افزایش آلودگی هوای تهران تا پایان هفته

ساعت: 14:59
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۲۷
کد خبر: 1923037

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، شرایط هواشناسی این استان در کنار عدم وزش باد قابل توجه، افزایش آلودگی هوا در مناطق شهری و صنعتی با ترافیک سنگین پیش بینی می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بررسی نقشه های هواشناسی، تصاویر ماهواره ای و نتایج حاصل از مدل های پیش بینی رقومی نشان دهنده سکون نسبی جو، وارونگی دما در نزدیکی سطح زمین، عدم وزش باد قابل توجه تا پایان هفته است. بنابراین در صورت عدم مهار مراکز تولید و انتشار آلاینده های ثابت و متحرک، افزایش آلودگی و کاهش کیفیت هوا به ویژه در ساعات اوج بار در مناطق شهری، پرجمعیت و صنعتی استان پیش بینی می شود.

در مناطق مرتفع و کوهستانی به دلیل رطوبت کافی و تداوم هوای سرد تا پایان هفته شاهد پدیده مه و یخبندان، کاهش دید و یخبندان در شب و با عبور موج از شرق کشور تا ارتفاعات شرق استان روز جمعه (30 دی) و روز شنبه (اول بهمن ماه) بارش پراکنده برف دور از انتظار نیست.

تا فردا (8 دی) افزایش نسبی دما و از پنجشنبه (9 دی) تا شنبه کاهش تدریجی دما به ویژه در طول روز پیش بینی می شود.

آسمان تهران فردا (8 دی) صاف، نیمه ابری و غبارآلود با کمینه دمای یک و حداکثر دمای 9 درجه سانتی گراد و روز پنجشنبه (9 دی) صاف تا نیمه ابری و غبارآلود و غبارآلود خواهد بود. غبارآلود در ساعات ایزوله با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای 9 درجه پیش بینی می شود.

طی 24 ساعت گذشته ایستگاه فیروزکوه با حداقل دمای 11- سردترین ایستگاه هواشناسی بود.

دیدگاهتان را بنویسید