هشدار جدی به مدیران استقلال پس از جدایی فرهاد

هشدار جدی به مدیران استقلال پس از جدایی فرهاد

رمزگشایی از تصمیم فرهاد مجیدی برای جدایی از استقلال چه کمکی به این تیم خواهد کرد؟ آیا مجیدی به خاطر دلارهای خلیج فارس با تیم قهرمان برابری کرد یا به دلیل ترس از نتیجه در فصل آینده؟ اینکه شخصیت پویا او را ایجاب می کند که در هیچ کجا زندگی نکند یا عادتش به اینکه او را در نیمه راه امارات رها می کند؟ این سوال ها و بحث ها درباره آنها سرمربی استقلال می شود؟ آیا تیم بسته می شود؟ آیا او نتیجه و قهرمانی خواهد گرفت؟ پاسخ قطعا خیر است.

فرهاد مجیدی بنا به دلایلی از استقلال جدا شد و آنها باید خیلی زود دست به کار شوند تا فرصت آماده سازی برای فصل آینده را از دست ندهند. به باشگاه خبر رسید که این اتفاق افتاده و مذاکره با چند مربی خارجی و داخلی در دستور کار باشگاه است. البته طرفداران نظر خودشان را دارند. برخی سرسختانه با استخدام مربی خارجی موافقت می کنند و برخی دیگر دلتنگ مربیان سابق می شوند. برخی می گویند می توان از گزینه های داخلی استفاده کرد.

آنچه مدیران استقلال باید به آن توجه کنند علاقه هواداران نیست، برنامه ریزی باشگاه برای فصل آینده و مدیریت حواشی است. آبی ها برای دفاع از عنوان قهرمانی فصل آینده کار بسیار سختی دارند. آنها علاوه بر در نظر گرفتن انگیزه سایر تیم ها برای رویارویی با بهترین تیم ایران، با حریفی زودهنگام نیز روبرو هستند. رقیبی که پس از پنج قهرمانی متوالی با انگیزه بود و حالا بیش از هر زمان دیگری مشتاق اثبات جایگاهش در شرایط فعلی است. به اینها می توان هماهنگی کادر فنی جدید اعم از ایرانی و خارجی با تیم را اضافه کرد که خود حکایت مفصلی دارد. از سوی دیگر زمزمه هایی مبنی بر عزم مصطفی آجورلو برای ریاست فدراسیون فوتبال شنیده می شود. آجورلو در انتخابات اسفند 90 شرکت کرد و نتوانست رای لازم را کسب کند اما با برکناری عزیزی هادم و زخمی که بر بدنه فوتبال وارد شد، می تواند این بار به کسب نظر مثبت مجمع فدراسیون فوتبال امیدوار باشد.

این مسائل خیلی مهمتر از انگیزه فرهاد مجیدی برای جدایی از استقلال است. مورد اخیر یعنی تمایل مدیرعامل باشگاه برای ریاست فدراسیون فوتبال می تواند تمام برنامه های باشگاه را به هم بزند. نباید فراموش کرد که علاوه بر عملکرد عالی کادرفنی و بازیکنان استقلال، مدیریت این باشگاه در برهه‌های مختلف فصل، بحران‌ها را از تیم دور می‌کند. هر اتفاقی مانند جدایی دو مدافع اصلی تیم و شکایت این بازیکنان، درگیری با سازمان لیگ در ماجرای تبلیغات محیطی، پرونده گل گهر، حذف از آسیا و یا مشکلات دائمی مانند عدم وجود مناسب. امکانات می تواند مانند فصول گذشته آبی ها را به حاشیه براند. آجورلو اجازه این کار را نداد و تیم را در تمام 30 هفته در شرایط ایده آل نگه داشت و منابع مالی کافی را در اختیار داشت تا فرهاد مجیدی بدون نگرانی از مسائل خارج از زمین، فقط روی مسائل فنی تمرکز کند. مدیرعامل استقلال در آخرین پرونده پرحاشیه که مربوط به رابطه این باشگاه با سرمربی تیم ملی بود، با اظهار نظر به موقع شوکه شد.

در حال حاضر گفته می شود مدیران باشگاه برای مذاکره با مدیر برنامه های چند مربی خارجی در امارات هستند. مذاکرات موازی با چند گزینه ایرانی نیز در دستور کار است. نامه هایی مانند لوچسیو رومانیایی، آندره آ استراماسیونی ایتالیایی و جواد نکونام اکنون بیش از هر گزینه دیگری شنیده می شود. با این حال مدیر برنامه های استرا تاکید کرد تا زمانی که بدهی استقلال به سرمربی ایتالیایی حل نشود، مذاکره ای صورت نخواهد گرفت. باید دید استقلال چه زمانی و چگونه از فرهاد مجیدی گذر خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید