هشدار سیل برف و کولاک در ۶ استان

هشدار سیل برف و کولاک در ۶ استان

روز جدید سازمان هواشناسی کشور نسبت به احتمال وقوع سیل و کولاک در شش استان کشور هشدار داد و از افزایش غلظت آلاینده های هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت خبر داد.

بر اساس تحلیل هواشناسی و نقشه های آینده ساز سازمان هواشناسی، روز آینده در خراسان رضوی بارش پراکنده و در برخی نقاط هرمزگان و ارتفاعات جنوبی کرمان رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و رعد و برق و رعد و برق پیش بینی می شود. بخش هایی از کشور پایدار و آرام باشید. در این دوره غلظت آلاینده های هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش یافت.

فردا یکشنبه در استان های کردستان، کرمانشاه و جنوب آذربایجان غربی هوای ابری پیش بینی می شود. روز دوشنبه در استان‌های کردستان، کرمانشاه، لرستان، همدان، مرکزی، استان‌های شمالی ایلام و چهارمحال و بختیاری، جنوبی دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران، مناطق آذربایجان غربی، استان های آذربایجان، گیلان و شرق مازندران گاهی با بارش موقت و وزش باد پیش بینی می شود. در ارتفاعات این مناطق بارش به صورت برف خواهد بود

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی در روزهای سه شنبه و چهارشنبه در شرق کشور وزش باد و در سایر مناطق جو آرام و پایدار پیش بینی می شود.

روز پنجشنبه سامانه بارشی به تدریج از شمال غرب وارد کشور شد و باعث بارندگی در این مناطق شد. خلیج فارس هم امروز طوفانی است.

* توضیحات سامانه: ادامه فعالیت سامانه بارشی

نوع خطر: بارش، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط همراه با رعد و برق، در مناطق سردسیر و کوهستانی، بارش برف و مه با کاهش دید و کاهش دما به ویژه در نواحی شرق و شمال شرق کشور.

حوزه عمل:

شنبه 14/09/1300: خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان.

اثر خطر: احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، امکان افزایش سطح رودخانه ها و مسیل ها، احتمال برخورد صاعقه، کاهش دید و لغزندگی جاده ها، احتمال بارش برف در گردنه های کوهستانی و احتمال تاخیر پرواز.

توصیه: از هرگونه تردد غیرضروری بخصوص در مسیرهای بین شهری خودداری کنید، در کوهنوردی مراقب باشید، در عبور از رودخانه ها و مسیل ها مراقب باشید.

دیدگاهتان را بنویسید