هشدار سیل شمال شرق / گرد و غبار 20 استان کشور را فرا گرفته است


ساعت: 08:42
تاریخ انتشار: 1401/02/15
کد خبر: 1836482

سازمان هواشناسی از تداوم بارش ها و وزش باد شدید موقت از امروز تا یکشنبه آینده در برخی نقاط کشور خبر داد و نسبت به نفوذ توده های گرد و غبار در 20 استان هشدار داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سازمان هواشناسی اعلام کرد: امروز بارش ها در نوار شمالی و برخی مناطق غربی کشور ادامه دارد و شدت بارش امروز برای شمال شرق و همچنین نیمه جنوبی کشور غبارآلود پیش بینی می شود.

در شمال غرب، آلبورگ مرکزی، برخی مناطق مرکزی، دامنه ها و ارتفاعات زاگرس مرکزی، بارش های پراکنده و وزش باد ظاهر می شود. روز جمعه در شمال غرب قزوین، تهران، غرب دریای خزر، خراسان شمالی، خراسان شمالی رضوی، مناطقی در برخی از مناطق استان‌های بوشهر، کرمان و یزد بارندگی خواهد داشت.

بر اساس اعلام این سازمان، بارش ها روز شنبه در شمال غرب، شمال فارس، کوگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، نیمه غربی یزد، شمال خراسان رضوی، غرب کردستان و غرب دریای خزر ادامه دارد.

یکشنبه هفته آینده در شمال غرب، شمال خراسان رضوی و شمال خراسان رگبار و رعد و برق پیش بینی می شود. همچنین بعدازظهر امروز وزش باد شدید در عراق گرد و خاک را به دنبال دارد و آن را به استان های غربی و جنوب غربی کشور خواهد برد و فردا علاوه بر این مناطق، گرد و غبار به شمال غرب و بخش هایی از مرکز گسترش می یابد.

این وضعیت باعث کاهش کیفیت هوا و دید افقی در این مناطق می شود. آسمان تهران امروز ابری، در نقاطی با ابر متغیر همراه با وزش باد شدید موقتی و در شب بارش خفیف همراه با رعد و برق پیش بینی می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید