پیش بینی افزایش گرد و غبار در شمال غرب و جنوب شرق کشور


ساعت: 09:22
تاریخ انتشار: 1390/03/21
کد خبر: 1854967

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز و فردا در شرق بخش هایی از شمال غرب و جنوب شرق کشور با تداوم وزش باد و گرد و خاک به دلیل فعالیت سامانه بادی مواجه است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی راه دانا؛ سازمان هواشناسی اعلام کرد: سامانه گرد و غبار امروز در کشور همچنان فعال است که موجب وزش باد شدید و گرد و غبار در مناطق مستعد خیزش می شود.

امروز در خوزستان، بوشهر، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، یزد، شرق سمنان و شمال سیستان و بلوچستان و فردا در خوزستان، ایلام، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شرق یزد، سمنچه شرقی و بوشنی و بوشنی و بوشنی هستیم. با بدتر شدن کیفیت هوا مواجه است.

برای این مناطق احتمال شکستن درختان فرسوده، احتمال آسیب به سازه های موقت، احتمال تاخیر پرواز، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا پیش بینی شده است.

همچنین امکان دفع اشیا از ساختمان های نیمه کاره و احتمال سقوط بیلبوردها وجود دارد.

افزایش ابرهای همرفتی از روز یکشنبه موجب رگبار، رعد و برق و وزش باد موقتی شدید در مناطق غبارآلود خواهد شد.

فردا در سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، شمال شرق آذربایجان، شمال غرب آذربایجان، شمال اردبیل، شرق هرمزگان و ارتفاعات کرمان بارش موقت و بالا آمدن همزمان خاک رخ می دهد.

همچنین احتمال رعد و برق، سیل و روان آب به صورت محدود و محلی، احتمال آسیب به تابلوها و سازه های موقت و شکستن نهال ها و درختان فرسوده در این مناطق وجود دارد.

وی همچنین نسبت به کاهش دید و کیفیت هوا و احتمال دفع اشیا از ساختمان های نیمه کاره هشدار داد.

اطلاعیه سازمان هواشناسی به شرح زیر است؛

شرح سیستم اول: باد و گرد و غبار

زمان شروع: شنبه 1401/03/21

زمان اختتامیه: یکشنبه 14/03/03

نوع خطر: باد شدید و مناطق پر گرد و غبار

حوزه عمل:

شنبه 30 اسفند 1401: خوزستان، بوشهر، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، یزد، شرق سمنان و شمال سیستان و بلوچستان.

یکشنبه 31 اسفند 1401: خوزستان، ایلام، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد شرقی، شرق سمنان، بوشهر و شمال سیستان و بلوچستان.

اثر خطر: احتمال شکستن درختان فرسوده، احتمال آسیب به سازه های موقت، احتمال تاخیر پرواز، کاهش دید، کاهش کیفیت هوا، ریختن اجسام از ساختمان های نیمه کاره و احتمال سقوط بیلبوردها.

توصیه: احتیاط در رانندگی به ویژه در جاده های کویری، استحکام سازه های موقت، عدم وجود پارکینگ در کنار درختان فرسوده و ساختمان های نیمه کاره، عدم حضور افراد آسیب پذیر در فضای باز.

شرح سیستم دوم: رشد ابرهای همرفتی

زمان شروع: یکشنبه 1401/03/22

زمان اختتامیه: یکشنبه 14/03/03

نوع خطر: رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در مناطق مستعد گرد و غبار

حوزه کاری: سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، شمال شرق آذربایجان، شمال غرب، شمال اردبیل، شرق هرمزگان و ارتفاعات کرمان.

اثرات خطر: رعد و برق، سیل و محدودیت جریان محلی، آسیب به تابلوها و سازه های موقت و شکستگی نهال ها و درختان فرسوده، کاهش دید و کیفیت هوا و امکان دفع اقلام از ساختمان های نیمه کاره.

توصیه: از رانندگی در کنار رودخانه ها، احتیاط در ترافیک، احتیاط در کوهنوردی و جابجایی عشایر عشایری، احتیاط در چرای دام و تقویت سازه های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و … خودروها را در کنار درختان فرسوده و ساختمان های نیمه چوبی پارک نکنید. مواد

توضیحات سیستم: ارتفاع موج و سرعت باد را افزایش دهید

زمان پایان: اواخر یکشنبه 1403/03/22

نوع خطر: باد متوسط ​​تا شدید و افزایش ارتفاع موج

حوزه عمل:

شنبه 30 اسفند 1401: شمال خلیج فارس در نواحی ساحلی و سواحل استان خوزستان.

یکشنبه 31 اسفند 1401: خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان در نواحی ساحلی و در امتداد سواحل استان‌های خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان.

اثر خطر: ممکن است شناگران غرق شوند، قفس ها و تورهای ماهیگیری آسیب ببینند، قایق ها و شناورهای کوچک آسیب ببینند و فعالیت های دریایی در خلیج فارس مختل شود.

توصیه: هنگام شنا مراقب باشید، در سفرهای دریایی به ویژه در کشتی های سبک و قایق های ماهیگیری و تفریحی احتیاط کنید و در مقابل فعالان دریایی احتیاط های لازم را به عمل آورید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید