پیش بینی رگبار و رعد و برق در مناطق جنوبی و شرق کشور / اخطار گرد و غبار برای 13 استان


ساعت: 10:35
تاریخ انتشار: 31.05.1401
کد خبر: 1891647

بر اساس اعلام امروز سازمان هواشناسی 13 استان از جمله ایلام، کرمانشاه، شمال بوشهر، غرب کردستان و 9 استان دیگر به دلیل 120 روز فعالیت باد با نفوذ گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا مواجه هستند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سازمان هواشناسی با صدور هشدار گرد و غبار اعلام کرد: سالمندان و کودکان از تردد غیرضروری در سطح شهر خودداری کنند.

این سازمان گزارش داد: امروز و فردای آن روز در نواحی شمال غرب، جنوب و شرق سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و ارتفاعات و دامنه های البرز در ارتفاعات تهران، البرز، قزوین و مازندران بارش شدید پیش بینی می شود.

بیشتر بخوانید:
اشاره به آخرین پیش بینی های هواشناسی کشور

برای ارتفاعات و دامنه های زاگرس مرکزی، جنوب فارس و همچنین برای سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی بارش شدید باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود.

بر این اساس علاوه بر پیش بینی وزش باد شدید برای شرق کشور و مناطق دارای گرد و خاک و کاهش دید و کیفیت هوا، در شمال نیز بارش داریم.

پیش بینی می شود طی چند روز آینده پدیده گرد و غبار در مناطق جنوب غرب و غرب کشور منجر به کاهش کیفیت هوا و دید در این مناطق شود.

از روز سه شنبه احتمال تشکیل ابر گرد و غبار در عراق و انتقال آن به مناطق غرب و جنوب غرب کشور وجود دارد که در این خصوص اخطار داده می شود.

روز بعد شهرکرد با حداقل دمای 9 درجه بالای صفر سردترین مرکز استان و اهواز با حداکثر دمای 47 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود.

به گزارش را دانا؛ در سال زراعی جاری میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهر 1400) تا 7 مردادماه سال جاری 176 میلی متر بوده که میزان بارندگی سال گذشته در این مدت 144.4 میلی متر بوده است، بنابراین میزان بارندگی در سال جاری 21.9 درصد بیشتر از سال گذشته

دیدگاهتان را بنویسید