هشدار سیل و سیل جاده در 9 استان


ساعت: 09:35
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1817742

سازمان هواشناسی از تداوم سامانه بارشی در کشور خبر داد و نسبت به وقوع سیل و سیل در 9 استان هشدار داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بر اساس تحلیل هواشناسی و نقشه‌های آینده‌نگر سازمان هواشناسی امروز در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، گیلان، مازندران. مرکزی، قزوین، البرز، تهران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان شمالی رضوی و ارتفاعات سمنان ابر و بارش شکسته و وزش باد شدید پیش بینی می شود.

همچنین با تشکیل گرد و غبار در عراق، پدیده گرد و غبار در مناطق غرب و جنوب غرب به ویژه در استان های کرمانشاه، ایلام و خوزستان دور از انتظار نیست.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، در برخی استان های شمال غرب، حاشیه دریای خزر و روز دوشنبه در سواحل دریای خزر و در مناطق شمال شرق کشور بارش های کوتاه مدت وجود دارد. در روزهای سه شنبه و چهارشنبه جوی پایدار در اکثر نقاط کشور حاکم است.

امروز نیز وزش باد شدید در دامنه های جنوبی البرز، جنوب شرق و شمال شرق است که این شرایط در روزهای یکشنبه و دوشنبه در سواحل جنوب غربی و جنوبی پیش بینی می شود. شنبه تا سه شنبه در خلیج فارس و تنگه هرمز و دوشنبه و سه شنبه در دریای عمان طوفانی و طوفانی خواهد بود.

شرح سامانه اول: ادامه فعالیت سامانه بارشی

زمان شروع: شنبه 1401/01/06

زمان اختتامیه: یکشنبه 1401/01/07

نوع خطر: بارش همراه با وزش باد نسبتا شدید، رعد و برق و احتمال بارش تگرگ، برف و مه در مناطق مرتفع و کوهستانی.

منطقه دیدنی:

شنبه 15 دی 1401: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، خراسان شمالی رضوی و نواحی کوهستانی قزوین، البرز، تهران، سمنان.

یکشنبه 1401/01/07: نیمه جنوبی آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، استان اردبیل.

اثر خطر: اختلالات ترافیکی، کاهش دید، لغزندگی جاده ها به ویژه در مناطق کوهستانی و تپه ماهورها، احتمال آبگرفتگی معابر شهری، احتمال افزایش سطح آب در رودخانه ها، احتمال صاعقه، تاخیر و احتمال لغو پروازها.

توصیه: توجه به سفرهای برون شهری، عدم توقف در رودخانه ها و افزایش توجه در هنگام عبور از رودخانه ها، با تجهیزات زمستانی و سوخت کافی و آماده سازی تجهیزات اجرایی برای برف روبی در معابر برفی، احتیاط و محدودیت در فعالیت های کوهستانی و احتیاط در تردد عشایر عشایری.

شرح سیستم دوم: ادامه گرادیان فشار قوی بر روی زمین

زمان شروع: شنبه 1401/01/06

زمان اختتامیه: یکشنبه 1401/01/07

نوع خطر: بادهای نسبتاً شدید تا شدید در مناطق مستعد با گرد و غبار

منطقه دیدنی:

شنبه 15 دی 1401: تهران، قم، سمنان، یزد، کرمان، خراسان رضوی، فارس، شمال سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی.

اثر خطر: احتمال فوران گرد و غبار، کاهش دید، کاهش کیفیت هوا، احتمال شکستن درختان و نهال های فرسوده و احتمال آسیب به سازه های موقت مانند گلخانه ها و تابلوهای تبلیغاتی.

توصیه: هنگام تردد در اطراف درختان فرسوده و ساختمان های نیمه کاره دقت کنید، خودروها را در اطراف موارد ذکر شده پارک نکنید و از صنعت کشاورزی محافظت کنید.

تشریح سامانه سوم: تشکیل گرد و غبار در عراق و تأثیر آن بر مناطق غربی و جنوب غربی

نوع خطر: کاهش دید افقی و کیفیت هوا و افزایش غلظت آلاینده های گرد و غبار

منطقه دیدنی:

شنبه 1401/01/06: خوزستان، کرمانشاه، ایلام

اثر خطر: رویداد گرد و غبار

توصیه: بیماران تنفسی، سالمندان و کودکان از قاچاق غیرضروری پرهیز کنند و مسئولان اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید