هشدار سیل و سیل در 9 استان


ساعت: 08:49
تاریخ انتشار: 1401/01/07
کد خبر: 1817935

سازمان هواشناسی از تداوم سامانه بارشی در کشور خبر داد و نسبت به وقوع سیلاب و سیلاب در جاده های 9 استان هشدار داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی امروز با پیش بینی بارش برف و باران برای برخی استان های کشور از احتمال وقوع گرد و خاک در غرب و جنوب غرب به ویژه برای استان های کرمانشاه، ایلام و خوزستان خبر داد.

صادق ضیائیان گفت: شنبه در استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، گیلان، مازندران گاهی باران و رعد و برق و در مناطق سردسیر بارش برف و وزش باد شدید موقت و در برخی مناطق استان های کرمانشاه، ژامن، خامه و در برخی مناطق استان های کرمانشاه. . ، قزوین، البرز، تهران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان شمالی و ارتفاعات سمنان ابر و بارش شکسته و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود.

وی افزود: همچنین با بررسی آخرین تصاویر ماهواره ای و تشکیل گرد و غبار در کشور عراق، ظهور گرد و غبار در غرب و جنوب غرب به ویژه برای استان های کرمانشاه، ایلام و خوزستان دور از انتظار نیست.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی هوا و مدیریت بحران کشور، روز یکشنبه در برخی از استان های واقع در شمال غرب دریای خزر و روز دوشنبه در مناطق خزر و شمال شرق بارش پراکنده و وزش باد وجود دارد. در کنار.

ضیائیان با بیان اینکه در روزهای سه شنبه و چهارشنبه جو در اکثر نقاط کشور پایدار بود، تصریح کرد: امروز در دامنه های جنوبی البرز، جنوب شرق، شرق و شمال شرق وزش باد شدید و در مناطق شیب دار گاهی با گرد و خاک همراه خواهد بود. شرایط روزهای یکشنبه و دوشنبه در سواحل جنوب غربی و جنوبی کشور دور از انتظار نیست.

وی همچنین وزش باد شدید و گرد و خاک در شرق و جنوب شرق کشور را در روز سه شنبه پیش بینی کرد.

به گفته وی، خلیج فارس و تنگه هرمز نیز از شنبه تا سه شنبه مواج و دریای عمان نیز روزهای دوشنبه و سه شنبه طوفانی و طوفانی است.


هواشناسی فردا 8 فروردین 1401

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی با بیان وضعیت هوای تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (19 فروردین) صاف تا نیمه ابری همراه با وزش باد حداقل 9 و حداکثر 17 درجه سانتیگراد و دوشنبه خواهد بود. (19 فروردین) وزش باد صاف تا کمی ابری با حداقل دمای 9 و حداکثر 18 درجه سانتیگراد.

ضییان در پایان گفت: امروز و فردا (16 و 19 فروردین) بندرعباس با دمای 35 و 33 درجه سانتیگراد و ارومیه با دمای 5 تا -3 درجه سانتیگراد سردترین مراکز استانی کشور هستند.

بر اساس تحلیل هواشناسی و نقشه‌های آینده‌نگر سازمان هواشناسی امروز در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، گیلان، مازندران. استان مرکزی، قزوین، البرز، تهران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان شمالی و ارتفاعات سمنان ابر شکسته و بارش و وزش باد شدید پیش بینی می شود.

همچنین با تشکیل گرد و غبار در عراق، پدیده گرد و غبار در مناطق غرب و جنوب غرب به ویژه در استان های کرمانشاه، ایلام و خوزستان دور از انتظار نیست.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، در برخی استان های شمال غرب، حاشیه دریای خزر و روز دوشنبه در سواحل دریای خزر و در مناطق شمال شرق کشور بارش های کوتاه مدت وجود دارد. در روزهای سه شنبه و چهارشنبه جوی پایدار در اکثر نقاط کشور حاکم است.

همچنین در دامنه های جنوبی البرز، جنوب شرقی و شمال شرقی وزش باد شدید وجود دارد که این شرایط در روزهای یکشنبه و دوشنبه در سواحل جنوب غربی و جنوبی پیش بینی می شود. از یکشنبه تا سه شنبه در خلیج فارس و تنگه هرمز و روزهای دوشنبه و سه شنبه در دریای عمان مواج خواهد بود.

تداوم بادهای موثر در طول روز پراکندگی آلاینده ها را آسان تر می کند. هوا تا اواخر وقت روز شنبه ادامه خواهد داشت و در اکثر مناطق وضعیت جوی قابل قبولی پیش بینی می شود. قاعده ناپایداری جوی تا صبح یکشنبه (19 فروردین) از تجمع آلاینده ها جلوگیری می کند و منجر به ایجاد وضعیت قابل قبولی می شود.

وزش بادهای موثر در طول روز باعث پراکنده شدن آلاینده ها می شود. همچنین با حفظ این شرایط هواشناسی تا ساعات پایانی روز یکشنبه، پراکندگی آلاینده ها و ایجاد وضعیت قابل قبولی در اکثر مناطق دور از انتظار نیست.


وقت فردا

آلاینده شاخص هوانوردی پایتخت در 24 ساعت گذشته «ذرات معلق زیر 2.5 میکرون» با میانگین 54 بوده و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبولی قرار دارد. آلاینده شاخص در حال حاضر «ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون» با میانگین 59 و کیفیت هوا در محدوده قابل قبول است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید