هشدار عباس عبدی به رئیسی درباره گسترش فقر/ این وضعیت برای آینده کشور خطرناک است

هشدار عباس عبدی به رئیسی درباره گسترش فقر/ این وضعیت برای آینده کشور خطرناک است

برای جذب سرمایه های داخلی و خارجی در تولید و ایجاد اشتغال باید شرایط کسب و کار و شاخص های آن بهبود یابد.

بس عبدی، فعال سیاسی اصلاح طلب در یادداشت امروز خود به اعتماد خود به عملکرد ابراهیم رئیسی در مبارزه با فقر پرداخت و نوشت:

اینکه دولت تنها 20 تا 27 درصد دستمزدها را با تورم 50 درصدی افزایش می دهد، در حالی که درآمدهای نفتی خوب است، به این معنی است که در سال جدید وارد شیب تند افزایش فقر و نابرابری خواهیم شد.

علاوه بر این، کاهش حداقل دستمزد به نصف رقم رسمی در ساختار شغلی استاد/کارآموز، این شیب را تندتر می‌کند. اما رفع این مشکلات به تنهایی مشکل را حل نمی کند.

برای جذب سرمایه های داخلی و خارجی در تولید و ایجاد اشتغال باید شرایط کسب و کار و شاخص های آن بهبود یابد. در سال گذشته کمتر از 270 هزار شغل ایجاد شد که در بخش تولید بسیار کم بود و تنها 33 هزار شغل در این بخش ایجاد شد که ناامید کننده است. بنابراین موضوع اصلی افزایش سرمایه گذاری و سپس رشد اقتصادی است که به نظر می رسد ایده و برنامه مشخصی برای آن وجود ندارد.

قدم بعدی جلوگیری از تورم بالاست. تورم در کوتاه مدت بیش از هر چیز دیگری فقر را بدتر می کند و با افزایش آن، فقرا تحت فشار بیشتری قرار می گیرند و شواهد کافی برای محدود شدن این شاخص وجود ندارد.

ریشه کنی فقر نیازمند یک جامعه قوی و زیرساخت های مناسب مانند نهادهای مدنی و اینترنت و غیره است. تقریباً این دو مورد مهم در دولت جدید با بی تفاوتی و از نظر امنیتی به حاشیه رانده شده است که برای آینده کشور و فقرا خطرناک است.

دیدگاهتان را بنویسید