هشدار عباس عبدی: سرمایه اصلی انقلاب در تابستان مثل برف شده است/ دود این وضعیت را مردم و دولت به چشم خواهند دید.

هشدار عباس عبدی: سرمایه اصلی انقلاب در تابستان مثل برف شده است/ دود این وضعیت را مردم و دولت به چشم خواهند دید.

عباس ایدز نوشت: از دست دادن اعتماد به نفسی که می خواست آن را احیا کند به ضرر دولت هم است و ممکن است در حرکت بعدی به شکل اعتراضات کور و مخرب خود را نشان دهد.

عباس عبدی، فعال سیاسی اصلاح طلب امروز در یادداشت خود از عملکرد چند دهه گذشته انتقاد کرد.

در این مقاله به آن اشاره شده است. به عنوان فردی که در سال 57 دانشجوی 22 ساله بودم و حال و هوای مردم را در آن دوران به یاد دارم، باید بگویم مهمترین مزیت و میراث این انقلاب، ایجاد اعتماد به نفس در بین مردم و جوانان، اکنون مانند برف در تابستان سوزان است. آب و تبخیر می شود. جنبش اعتراضی اخیر که قصد احیای این عزت نفس را داشت، با موانعی برخورد کرده است که ممکن است دولت آنها را موفقیت آمیز بداند، اما اصلاً به این دلیل نیست که ناامیدی را در جامعه ایجاد می کند.

تجربه من با مردم این است که عزت نفس آنها به دلیل نداشتن چشم انداز برای آینده خاموش می شود. این یک عارضه اجتماعی مهم است تا فردی. دود این وضعیت به چشم مردم و دولت خواهد رفت.

این میراث اصلی انقلاب بود که اکنون ذوب و تبخیر شده است. از دست دادن اعتماد به نفسی که او می خواست احیاء کند برای حکومت نیز مضر است و ممکن است در حرکت بعدی به شکل اعتراضات کور و مخرب خود را نشان دهد. مهم ترین جلوه این عدم دیدگاه و عدم اعتماد به نفس، افزایش نگاه به بیرون و انفعال یا قضاوت است. به همان اندازه که می بینیم نگاه ظاهری و منجی خارجی تشدید می شود، به شدت آگاه هستیم که از مهم ترین دستاورد آن انقلاب فاصله گرفته ایم. یعنی ارثی که بهای حماقت شده است.

دیدگاهتان را بنویسید