هشدار مجلس به شبکه های تلویزیونی و رادیویی درباره بستن سکوها به روی تماشاگران خانگی

هشدار مجلس به شبکه های تلویزیونی و رادیویی درباره بستن سکوها به روی تماشاگران خانگی

روز جدید : فشار روزافزون بر شرکت های دانش بنیان داخلی که در زمینه تولید و انتشار محتوای نمایش خانگی فعالیت می کنند، چیزی جز کوبیدن به آسیاب دشمن نیست.

رئیس کمیته دانش بنیان و اقتصاد دیجیتال شورای اسلامی در نامه ای به رئیس سازمان صدا و سیما نسبت به بسته شدن بسترهای خانگی هشدار داد.

متن نامه مجتبی توانگر نماینده تهران به رئیس سازمان صدا و سیما به شرح زیر است:

آقای دکتر جبلی
رئیس محترم سازمان صدا و سیما

سلام

انتشار نامه ریاست محترم ساترا به جنابعالی در خصوص تصمیم شورای صدا و سیما در فضای مجازی در خصوص کار رسانه های صوتی و تصویری و پیگیری ساترا جای تعجب و تأسف دارد.

همانطور که در نامه شماره 1266276 مورخ 25.12.1400 اینجانب به جناب آقای دکتر رایضی رئیس محترم رئیس جمهور و رئیس شورای عالی فضای مجازی در صورتی که قبلاً مراجع – اعم از دولت محترم و شورای عالی فضای مجازی – در اجرای وظایف ما امروز شاهد نبودیم که رئیس این گروه جرأت کند نمایندگان محترم شورای اسلامی و کمیته های آن را دلیل پیگرد قانونی و غیرقانونی و بی اساس آنها بپذیرد و به سخنرانی قبل از دستور اعتراض کند. و برای آن تعیین تکلیف کنید.

لازم به ذکر است که با توجه به بررسی های کارشناسی انجام شده توسط ارگان های مختلف از جمله مرکز ملی فضای مجازی، به طور کلی این موضوع که آیا صنعت سینمای خانگی مشمول تعریف صدا و تصویر فراگیر می شود یا خیر، محل بحث است. در این صورت تنظیم این حوزه بر عهده این سازمان محترم نمی باشد.

همچنین در شرایطی که به دلیل بیکاری و بد سلیقگی حاکمان این سازمان روز به روز از مخاطبان کاسته می شود و اوقات فراغت هموطنان با شبکه های ماهواره ای عمدتا مخالف نظام پر می شود، فشار بر شرکت های داخلی را افزایش می دهد. بر اساس دانشی که به تولید و انتشار محتوای نمایش خانگی می پردازد. چرا که مخاطبان این پلتفرم ها در صورت محرومیت از این محتوا، قطعاً به رادیو و تلویزیون روی نمی آورند و در بحبوحه جنگ فرهنگی نظام با رقبا و دشمنان منطقه ای و بین المللی، این کار جز خلع سلاح نظام سازهای او کاری انجام نمی دهد. اگرچه ضروری است که تمامی سرویس های پخش آنلاین ویدیو (VOD) به فرهنگ و آداب و رسوم مردم عزیز توجه بیشتری داشته باشند.

یادآور می شوم در سردرگمی ناشی از فعالیت غیرقانونی سترا در این زمینه و با توجه به ابهامات مذکور، مجلس شورای اسلامی موظف است نسبت به تدوین آیین نامه و تصویب قوانین لازم در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد. صوت و تصویر جامع است که انشالله با همکاری تمامی ارکان تصمیم گیری و تصمیم گیری در این حوزه در این سامانه مهم محقق خواهد شد.

همچنین لازم به اعلام است که در صورت مراجعه نهادهای دولتی به نامه رئیس ستراصدرالعاشار – از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت صنعت، معدن و تجارت. و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری – اقدامات غیرقانونی مندرج در نامه ارسالی، مسئولان ارشد این وزارتخانه ها و معاونت علمی باید در مقابل شورای اسلامی پاسخگو باشند. »

دیدگاهتان را بنویسید