هشدار مهم الهیات در مورد آموزش چیست؟

هشدار مهم الهیات در مورد آموزش چیست؟

وی با تاکید بر اینکه سند تحول نظام آموزش و پرورش باید بعد استانی داشته باشد، افزود: نگاه کلی ریشه در اجرای ناقص سند اصلاحات است. وزیر نمی تواند بر پایتخت تمرکز کند و اقدامات مشابهی را برای استان های مختلف بر اساس یک نسخه سازماندهی کند. این هم در شرایطی که استان ها از نظر ظرفیت، زیرساخت ها و نیازها تفاوت های اساسی دارند و به عنوان مثال خراسان رضوی با وجود دانشجویان مهاجر و سایر مسائل، راه حل سازمانی مانند سایر استان های کشور را نخواهد داشت.

یکی از اعضای شورای خبرگان رهبری تصریح کرد: پس از آنکه مسئولیت مدیریت معادن به عنوان منبع اصلی ثروت کشور به وزارت صلح سپرده شد، توجه به این وزارت چندین برابر شد و بسیاری از مردم و گرایش ها به این موضوع توجه کردند. رویه مدیریت وزیر صنعت، معدن و تجارت زیر ذره بین. حال در نظر بگیرید که آموزش و پرورش به عنوان وسیله تربیت نیروی انسانی سرمایه واقعی کشور است و مدارس ما به عنوان مرکز تربیت دانش آموزان از هر معدنی ارزشمندتر است. اینجاست که اهمیت نظارت و مدیریت دقیق آموزش و پرورش ضروری می شود تا فرزندان ملت در معرض ارزشمندترین پایه های تربیتی قرار گیرند و تعالی آنان در خدمت آینده کشور باشد.

وزیر آموزش و پرورش: راه نجات کشور تربیت معلم است
در ادامه این جلسه رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش ضمن ارائه گزارشی از برنامه های خود برای اجرای سند تحول نظام آموزش و پرورش گفت: من هفدهمین وزیر آموزش و پرورش ایران در تاریخ انقلاب اسلامی هستم. من به سمت تحقق چشم انداز مقرر در قانون حرکت می کنم، اما آنچه نیاز است خلاقیت و ابتکار است تا نظام آموزشی در قالب برنامه تحول با سرعت بیشتری به سمت هدف چشم انداز حرکت کند.

وی با بیان اینکه راه نجات کشور تربیت معلم است، گفت: ثبت همه ابعاد نظام تعلیم و تربیت یک ضرورت است تا مشخص شود در چه زمینه هایی پیشرفت کرده ایم و در چه زمینه هایی دچار کمبود هستیم. بدون چنین حوزه ای از نظارت و ارزیابی بدیهی است که مدرسه با برنامه ریزی های انتخابی و مرحله ای به کریدور دانشگاه تبدیل می شود و نتیجه نهایی شکل گیری وضعیتی است که مدرک بیکار جای خود را به مدرک کارشناسی بیکار می دهد و درجه گرایش به جای گرایش مهارت اولویت دارد.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر لزوم ایجاد سازوکار شفاف برای انتصاب کادر مدیریتی در وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: طنز تلخ نظام آموزشی این است که شاخص های دقیق و مشخصی برای تعیین مدیران مدارس داریم اما چرا که انتصاب رهبران اصلی در این نهاد فاقد جایگاه و معیار است و این چنین است، هرچند کار هیچ وزیری مهمتر از کار مدیران ارشد آموزش و پرورش نیست.

دیدگاهتان را بنویسید