خط و نشان تندروها برای مخالفان الهیات

خط و نشان تندروها برای مخالفان الهیات

او با وجود اینکه امام جمعه مرکز استان بود، حضور مردمی او را می توان به راهپیمایی 9 اسفند 88 جستجو کرد، با الفاظ تندی که در اعتراض به نتایج انتخابات جنجالی آن سال به کار برد. وقتی در سخنانش از عبارت «یک مشت گوساله و بز» استفاده می کند.
پس از آن بود که این روحانی نماینده مجلس خبرگان رهبری با سخنرانی های مختلف خود و برخی اتفاقات مربوط به حوزه انتخابیه خود خبرساز شد. وضعیت مدیریت استان خراسان رضوی و شهر مشهد و اعمال ممنوعیت هایی که در قانون وجود ندارد به گونه ای است که مدتی است فعالان سیاسی و اجتماعی آن را نوعی خودمختاری در اداره این شرق می دانند. استان بر اساس این ارزیابی، این استان و مرکز آن جدا از قوانین عمومی کشور عمل می کنند و در برخی موارد از تصمیمات اتخاذ شده در پایتخت صرف نظر می کنند و متفاوت عمل می کنند. برخی معتقدند ریشه این تصمیمات مختلف تحت تأثیر آیت الله علم الهدی بوده است. هرچند برخی از مقامات محلی این موضوع را تکذیب می کنند، اما دفاع حزب الله در مشهد از رهبر این شهر در نماز جمعه در برابر اعتراضات نشان می دهد که این تحلیل تا حدودی درست است. به عنوان مثال، در دولت اول حسن روحانی در مشهد، بسیاری از مراسم های سیاسی از پیش مجوز نمی توانست برگزار شود. کنسرت های خوانندگان محلی و معروف که به راحتی در شهرهای دیگر اجرا می کردند، همینطور بود. چندی پیش امام جمعه مشهد به صدر اخبار سیاسی بازگشت و این بار در مورد مسائل اجتماعی موضوع بحث افکار عمومی شده است.
مخالفت با حضور بانوان در ورزشگاه
آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد سال ها پیش در سخنرانی های مختلف گفته بود که مخالف حضور زنان در ورزشگاه ها هستم. اما کم کم این موضوع به یک مطالبه جدی در افکار عمومی ایران تبدیل شده و از سوی دیگر جامعه جهانی فدراسیون فوتبال ایران را برای حضور بانوان در ورزشگاه ها تحت فشار قرار می دهد. در چنین شرایطی علم الهدی به عنوان یکی از مخالفان حضور بانوان در ورزشگاه ها در مقابل این فشار موضع گیری کرد. او در فوریه گذشته در یک سخنرانی گفت: “شایعه می شود که فیفا زنان را مجبور به تماشای فوتبال کرده است.” آیا شیطنت خارجی های غیرمذهبی و ضدانقلاب است که فیفا را تحریک می کنند وگرنه فیفا این کار را نمی کرد، الان زنان از تماشای فوتبال محروم هستند و فقط به تلویزیون بسنده می کنند؟ این نظام اسلامی است و مسئولان فوتبال باید به ورزشگاه ها بیایند تا مکان هایی را برای محافظت از زنان فراهم کنند و از شهوت مرد شهوتران سوء استفاده نکنند. زنان باید محافظت شوند، چه چیزی آنها را از دیدن استادیوم فوتبال باز می دارد، اما آنها باید محافظت شوند. نهاد متولی توسعه ورزش قهرمانی در کشور مسئول ایجاد حمایت از بانوان در فوتبال زنده است و باید این کار را انجام دهد. برادران و خواهران، ما نباید با دین دشمنی کنیم، آن مسلک هایی که در فضای مجازی مسلک نوکری و نوکری را تحریف می کنند و آن ها را این ور و آن ور مسخره می کنند، ما که در راه دین هیچ ترس و فداکاری نداریم، الگوی ما نواب صفوی است. ; “ما پشت همه چیز ایستاده ایم.”
وی در سخنانی دیگر در بهمن ماه در خصوص موضوع ورود زنان به ورزشگاه گفت: استادیوم های فوتبال محل نشاط هستند و طبیعتاً زنانی که از نظر عاطفی حساسیت بیشتری نسبت به مردان دارند هیجان بیشتری دارند و مسئولین نیز در حضور، ظاهر این هیجان را تقلید می کنند. از مردان. آن را حرام اعلام کردند. می گویند فیفا به خاطر شیطنت ها و شیطنت های بسیاری از خارجی ها که فیفا را تحریک می کنند، فدراسیون فوتبال ما را مجبور به تماشای فوتبال زنان کرده است وگرنه فیفا علاقه ای به این مسائل نداشت. این اظهارات با واکنش های بسیاری همراه بود اما زمانی اهمیت دو چندان پیدا کرد که قرعه کشی فوتبال در مشهد انجام شد و قرار بود مسابقه فوتبال ایران و لبنان در چارچوب رقابت های مقدماتی جام جهانی در مشهد برگزار شود اما در روز ورود. اما تجمع اعتراضی آنها در مقابل ورزشگاه مشهد وحشیانه شد. تصاویر اسپری فلفل بر روی صورت زنان معترض خشم عمومی را برانگیخت. این در حالی است که سخنان علم الهدی در فضای مجازی بازنشر شده و مورد توجه مردم قرار گرفته و انتقادها از امام جمعه مشهد شدت گرفته است. وی در پاسخ به انتقادات یعقوب علی نظری استاندار خراسان رضوی در جمع خبرنگاران در حاشیه ورزشگاه امام رضا(ع) گفت: تصمیمات اتخاذ شده در خصوص دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و لبنان استانی نبوده است. حضور تماشاگران با تصمیم ستاد تاج ملی تعیین شد و تعداد و ترکیب تماشاگران بر عهده وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال بود. در مورد استان، رقابت بر اساس تصمیم گیری بود. رسانه ها می خواهند حاشیه ورزشگاه امام رضا (ع) را به نماینده ولی فقیه در استان نسبت دهند در حالی که ایشان در آن زمان در استان حضور نداشتند.
حرفشان طرفداران علم الهدی است
اما از سوی دیگر حامیان نماز جمعه مشهد بیکار نبودند. برخی از حامیان او با انتشار ویدئوهایی منتقدان را تهدید کردند که خط قرمز آنها علم الهدی است. ویدئویی نیز در فضای مجازی منتشر شد که در آن شخص حضوری می نشیند و اشعاری در وصف خود می خواند.
پیش از این فیلمی منتشر شده بود که مردی دست امام جمعه مشهد را می بوسد. این ویدیوها واکنش های زیادی را به همراه داشت. بسیاری می گویند این روش خلاف سنت ائمه است. اما هواداران علم الهدی در مشهد تجمعی در حمایت از وی برگزار کردند.
پانزدهم فروردین ماه جمعی از انصارالله مشهد در حاشیه جلسه تفسیر سوره مبارکه نور آیت الله سید احمد علم الهدی که هر روز در دفتر نماینده ولی فقیه در مجلس شورای اسلامی برگزار می شد. استان خراسان رضوی با سردادن شعارهای حمایت از امام رضا مشهد (ع) و محکومیت مظلوم علیه ایشان در روزهای اخیر.
آیت الله سیداحمد علم الهدی در ابتدای سخنان خود و در پاسخ به شعار جمعیت در حمایت از ایشان، گفت: با وجود اینکه از محبت شما تشکر می کنم، قبل از هر بحثی باید بگویم که هرگز فکر نمی کنم. من لایق این لطف هستم چون محبت شما در اصل محبت اهل بیت(ع) است و ما هیچکس نیستیم. هر یک از سخنان ما اگر به صحت و شأن آنها توجه نکنیم می تواند ما را در پیشگاه عدل الهی آزار دهد و بر همین اساس هر یک از عناصر انقلابی که آسیب دیده به حساب می آیند باید در هنگام صحبت به حلال و حرام خداوند توجه کنند. بیانیه نباید موجب ضربه به اسلام و انقلاب شود. بعد از متن قرآن کریم که می فرماید: «ما قُلُمْ أَنْ یَشْدَکُونَ وَ أَحْسَنُوا لِلَّهِ» این مهمتر از هر چیز دیگری است و دشمن به درستی دریافته است که اگر بتواند اتحاد ما را به هم بزند، می تواند. کنترل تمام امور ما؛ پس همه شما باید هوشیاری و بصیرت خود را حفظ کنید و اجازه ندهید این اختلاف سلیقه به دشمنی و دشمنی منجر شود.»
تصاویر منتشر شده حاکی از آن است که یکی از افرادی که در این تجمعات نقش فعالی داشته و شعارهای تند علیه منتقدان سر داده است، یکی از افرادی بوده که در زمان دولت حسن روحانی در حمله به کنسولگری عربستان در مشهد نقش بسزایی داشته است.
اما به نظر می رسد خشم حامیان علم الهدی تنها به نقد مجازی خلاصه نمی شود. به گزارش ایسنا، در حاشیه سفر اخیر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور به مشهد الرضا(ع)، دیدار یک شخصیت سیاسی با رئیسی به بیان برخی انتقادات از علم الهادی پرداخت.
حمایت از نمایندگان خراسان
در این میان نمایندگان استان خراسان نیز وارد میدان شدند. روز گذشته 17 نفر از آنها با نوشتن اسامی در مدح آیت الله علم الهدی از رهبر معظم انقلاب به دلیل انتصاب ایشان به عنوان نماینده ولی فقیه تشکر کردند. در نامه آنان آمده است: مفتخریم که آیت الله سید احمد علم الهدی، این امام فرزانه و صبور مردم مشهد، فقیهی مجاهد و آگاه است که با قدرت و بصیرت «علم هدایت» را با اخلاص و خستگی ناپذیر تحمل کرده است. ، بی باک و بیمناک ملامت تهمت زنندگان و بدخواهان دشمنان اسلام و انقلاب در بزرگترین نماز جمعه میهن اسلامی ما و شیر میدان های دفاعی ولایی گویا است.«در بین آحاد مردم میدان و دانشگاه شده است. به خصوص جامعه نخبگان.»

دیدگاهتان را بنویسید