مسعود پزشکیان: کاری که تندروها برای توهین به سیدحسن خمینی انجام می دهند، نه انسانی است، نه اسلامی، نه قانونی./ با رفتن وزرا مشکل حل نمی شود.

مسعود پزشکیان: کاری که تندروها برای توهین به سیدحسن خمینی انجام می دهند، نه انسانی است، نه اسلامی، نه قانونی./ با رفتن وزرا مشکل حل نمی شود.

روز جدید : مسعود پزشکیان، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به جماران گفت: آنچه تندروها برای توهین به سیدحسن خمینی انجام می دهند، نه انسانی است، نه اسلامی و نه قانونی و کسانی که از آنها دفاع می کنند، خود را خوب جلوه می دهند. «اگر کسی به ولی فقیه توهین کند، چه بلایی سرش می آید؟! همینطور بی احترامی به هر مقامی بد است.

مسعود پزشکیان در خصوص تغییرات در دولت نیز گفت: اگر مسیری که می رویم درست نباشد، وضعیت بهتر نمی شود. من با اصلاح طلبان هم صحبت می کنم، مسیری که می رویم اشتباه است. من شخصا به همه وزرا رای مثبت دادم و موضعی نگرفتم.

مسعود پزشکیان در خصوص آینده مذاکرات برجام به جماران گفت: فکر نمی کنم روندی که در پیش گرفته ایم تمام شود. هر شغلی متخصص خاص خود را دارد و هر فردی که برای مذاکره انتخاب می شود باید تجربه لازم در این زمینه را داشته باشد. برخی در گذشته در مورد برجام موضع می گرفتند، چرا امروز موضع نمی گیرند؟! فقر و بیکاری در حال گسترش است. اما نه صدایی از رادیو می شنویم و نه کسی پیراهن او را پاره کرده است. اگر (وضع فعلی) نادرست است ادامه آن اشکال ندارد و باید راه درست را طی کرد; با این مسیر اشتباه راه به جایی نخواهیم برد. مشکلات مردم باید حل شود و این راه حل با اتحاد و انسجام صورت خواهد گرفت.

هیچ فایده ای ندارد که بگوییم حق با شماست، شما چپ هستید. ما می خواهیم کشورمان درست باشد

وی در خصوص تغییرات در دولت گفت: با رفتن وزرا مشکل حل نمی شود. مسیری که ما می رویم اگر درست نباشد بهتر نمی شود. من با اصلاح طلبان هم صحبت می کنم. مسیری که می رویم اشتباه است. من شخصا به همه وزرا رای مثبت دادم و موضعی نگرفتم. وقتی پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم از مکه به مدینه هجرت کردند، اولین چیزی که گفتند این بود که باید برادر باشیم، اختلافات را کنار بگذاریم. بنابراین، گفتن حق با تو، چپ، معنا ندارد. ما می خواهیم که کشورمان حق داشته باشد و همه کسانی که شایسته قدرت هستند در این زمینه به قدرت برسند. اونوقت راست و چپ فرقی نمیکنه ولی باید دنبال کسایی بگردیم که ماهر باشه.

جهان امروز یک بازار است. ما نمی توانیم خود را از بازار جهانی جدا کنیم

وی در خصوص وضعیت اقتصادی جامعه نیز گفت: فکر نمی کنم با وضعیت قانونگذاری در مجلس و روندی که در پیش داریم این وضعیت به این راحتی حل شود. اقتصاد یک بازار داخلی است که باید امن و باثبات باشد. امروز تصمیمی می گیریم که فردا آن را می شکنیم. قرآن نیز می فرماید: «اگر پیمان شکنی کردید، عهد و پیمان را نشکنید. دنیای امروز یک بازار است و ما نمی توانیم خود را از بازار جهانی جدا کنیم.

کاری که تندروها برای توهین به سید حسن خمینی انجام می دهند، نه انسانی است، نه اسلامی و نه قانونی.

پزشکان در بخشی دیگر از این گفتگو درباره قطع سخنرانی امام خمینی (ره) در حرم امام گفتند: آنچه تندروها برای توهین به سیدحسن خمینی انجام می دهند نه انسانی است، نه اسلامی و نه قانونی و کسانی که تظاهر به آنها می کنند. پشت پرده خوب به نظر برسید؛ اگر کسی به ولی فقیه توهین کند، چه بلایی سرش می آید؟، همینطور بی احترامی به هر مقامی بد است.

دیدگاهتان را بنویسید