مسعود پزشکیان: ازدواج و تولد امرار معاش و شغل می خواهد نه قانون

مسعود پزشکیان: ازدواج و تولد امرار معاش و شغل می خواهد نه قانون

روهر نه واقعیت این است که مشکلات اقتصادی اجازه ازدواج و بچه دار شدن جوانان را بعد از ازدواج نمی دهد.

مسعود پزشکیان با اشاره به قانون دستاوردهای جوانان و خانواده گفت: جوانان ما بیکار هستند تا زمانی که این بیکاری حل نشود با این مشوق ها مشکلی حل نمی شود.

یکی از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت و گو با خبرنگار عصرایران گفت: شاید یک دهه است که مقام معظم رهبری در بحث جمعیت به مجلس مشاوره می دهند و مجالس گذشته نیز در راستای حمایت از رشد جمعیت اقداماتی انجام داده اند، اما این موضوع نبوده است. حل شد. واقعیت این است که مشکلات اقتصادی اجازه ازدواج و بچه دار شدن جوانان را بعد از ازدواج نمی دهد.

وی ادامه داد: در طرح مجلس تصویب شده که به زوجین مسکن بدهند، این مسکن را مجانی نمی دهند و می گویند بیا وام بگیر، جوانی که می خواهد وام بگیرد باید پول دربیاورد تا بتواند وام را بپردازند. آنها بیکار هستند و هستند و خودشان هستند، اما وقتی ازدواج می کنند بدهکار بیکار می شوند. این بدهی و گرفتاری با خودش بحث می کند و در نهایت منجر به طلاق می شود.

وزیر بهداشت در دولت اصلاحات تصریح کرد: ریشه این مسائل پیچیده تر از محرک هایی است که در قانون می نویسیم، اما مهمتر از کتاب خدا، قرآن و ائمه اطهار(ع) است؛ در حالی که در این زمینه باید توجه داشت که این مسائل در حال انجام است. ما مسلمانیم و معتقدیم و در دین ما حکم به ازدواج و بچه دار شدن با وجود اعتقادات دینی ذکر شده است اما مردم در این زمینه اقدامی نمی کنند پس چرا اصرار داریم در این زمینه قانون بنویسیم.

وی گفت: در حال حاضر بزرگترین چالش ما در حوزه هایی است که مردم در آن کار کرده اند و اکنون به دلیل کمبود امکانات و آب زندگی آنها تلف شده است. اگر نتوانیم آنها را حل کنیم، اضافه کردن یک جمعیت به آن جمعیت، باری است که می‌توان آن را بر دوش جامعه و خانواده‌ها گذاشت و بعد مشکلات دیگری به وجود آمد.

پزشکان به انتقاد از قانون در مورد مسائل پزشکی از جمله لغو غربالگری اشاره کردند:

اگر اجازه دهیم جنین های معلول به دنیا بیایند، فردا باید با جمعیت زیادی از معلولان روبرو شویم، هزینه های خود به خودی و رنج روحی بیشتر برای افرادی که زندگی گیاهی دارند اشتباه است.

وی گفت: “محدودیت در دسترسی به وسایل جلوگیری از بارداری بی فایده است. محدودیت در دسترسی به وسایل پیشگیری از بارداری زمانی که ازدواج نکرده باشند معنی ندارد.”

وی گفت: این مسائل یعنی ازدواج و تولد به وضعیت اقتصادی مردم و مسائل فرهنگی برمی گردد و مسائل فرهنگی به دیدگاه هایی که ما ایجاد کرده ایم برمی گردد که باید اصلاح کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید