تجمع جمعی از آتش نشانان مقابل شورای شهر تهران/ برای امرار معاش در سفر هستیم/ به دلیل گرانی در حاشیه تهران مستقر شدیم.

تجمع جمعی از آتش نشانان مقابل شورای شهر تهران/ برای امرار معاش در سفر هستیم/ به دلیل گرانی در حاشیه تهران مستقر شدیم.

روز جدید : علیرغم اینکه احساس می کردیم مدیرعامل یک آتش نشان است و خوشحال بودیم که یکی از آتش نشانان به سمت مدیرعاملی سازمان منصوب شد اما متاسفانه در مدت چهار سالی که ایشان در این سمت بودند هیچ اقدامی برای آتش نشانان انجام نشد.

جمعی از آتش نشانان صبح امروز – چهارشنبه – مقابل ساختمان شورای شهر تهران تجمع کردند.

جمعی از آتش نشانان امروز مقابل ساختمان شورای شهرداری تهران تجمع کردند. تظاهرکنندگان پلاکاردهایی در مورد مسائل خانگی و مسکن در دست داشتند.

«سخت‌کوشی حق ماست، نتیجه رنج ماست»، «شورای انقلاب، حمایت، حمایت» از جمله شعارهای معترضان بود.

یکی از معترضان در لباس آتش نشان به خبرنگار ایلنا گفت: به دلیل مشکلات معیشتی و اشتغال، امروز آتش نشانان زیادی در اینجا تجمع کرده و خواستار حقوق کامل قانونی خود هستند.

وی افزود: ساده ترین موضوع، سختی کار آتش نشانان در تهران است. کار آتش نشان ها هنوز کار سختی محسوب نمی شود. “در نتیجه، هزینه ها باید به آتش نشانان پرداخت شود، زیرا حقوق و امتیازات به طور کامل و موثر پرداخت نمی شود.”

وی گفت: حقوق اولیه آتش نشانان تهران بزرگ با توجه به اینکه در شهر بزرگی هستیم با توجه به تورم فعلی و افزایش قیمت های فعلی واقعا ناچیز است و مراجع قانونی همچنان آتش نشان دارند. به آنها اختصاص داده نشده است. میانگین درآمد آتش نشانان در تهران بین هشت و نیم تا نه و نیم میلیون تن است. در مقایسه با سایر مشاغل با حقوق دوازده یا سیزده تنی، این حقوق کم است و با این فشار کاری و استرس، حقوق آتش نشان ها ضایع می شود.»

وی گفت: اکثر آتش نشانان تهران در حومه شهر تهران زندگی می کنند و این یک مشکل بزرگ است. در واقع این یک آسیب اجتماعی است که سازمان آتش نشانی در خارج از تهران مستقر است و در مواقع لزوم نمی توان از آن استفاده کرد.»

وی ادامه داد: علیرغم اینکه احساس می کردیم مدیرعامل یک آتش نشان است و خوشحال بودیم که یکی از آتش نشانان به عنوان مدیرعامل سازمان منصوب شد، اما متأسفانه در طول چهار سالی که وی این سمت را بر عهده داشت، هیچ اقدامی صورت نگرفت. او گفت که برای آتش نشانان گرفته شده است.

یکی دیگر از آتش نشانان حاضر در این تجمع گفت: حقوق آتش نشانان اسلام شهر و کرج از حقوق آتش نشانان تهران بیشتر است. ما با کمترین حقوق شروع می کنیم. حقوق مدیران همچنان بالاست مشکل مسکن نیز یکی از مهمترین خواسته های ماست. من خودم مستاجر هستم با 10 یا 11 سال کار در تهران و حقوقم حدود هفت میلیون تن است.»

یکی دیگر از آتش نشانان که پوستری با عنوان «مسکن» به همراه همسرش در دست دارد، گفت: به دلیل گرانی مسکن، اکثر آتش نشانان از شهرهای اطراف حتی قزوین و بومهن به اینجا می آیند و نمی توانند در تهران زندگی کنند.

وی گفت: تورم به حدی رسیده است که آتش نشانان ده ماه حقوق دریافت نمی کنند و بعد به مسافرت می روند و شغل دوم دارند. در صورتی که تمام ذهن ما باید روی کارمان باشد، اما انگیزه ای برای قدرت وجود ندارد. همه ما 30 سال عرق می ریختیم که اینجا خدمت کنیم، اما حالا بعد از بیست سال همه می خواهند این شغل را رها کنند. بی انگیزگی آتش نشانان باعث شد که فرماندهان در پاسخ به سوالی درباره عملکردشان بگویند که چه چیزی ما را به کار وا می دارد.

این آتش نشان گفت: مدیر فعلی اصلا علاقه ای به معیشت آتش نشانان ندارد. مدیران قبلی بهتر از او بودند. «او اولین کارگردانی است که آتش نشان می شود.

یکی دیگر از آتش نشانان می گوید: «تا پنج سال پیش حقوق ما 1200 دلار بود. در آسیا حتی در کشورهای اطراف ایران مانند عراق و افغانستان حداقل دستمزد آتش نشانان 3500 دلار بود. الان حقوق یک آتش نشان در تهران هشت میلیون تن است. یعنی ما بیشتر از 200 یا 300 دلار نمی گیریم. این نیروها با جان خود بازی می کنند، اما با قدرت خرید پنج سال پیش فاصله زیادی دارند».

وی افزود: همه کودکان از ناحیه زانو، مفاصل، کمر و ریه مجروح شدند. چینی ها را بستیم. هر یک از ما چندین تجربه از سقوط از ارتفاع و سیگار کشیدن تا مرگ داریم. ما می خواهیم کار سختی به ما داده شود. ما به اندازه پرستاران کار نمی کنیم.»

دیدگاهتان را بنویسید