هشدار هواشناسی/ آغاز روند کاهش تدریجی دما در برخی استان ها

هشدار هواشناسی/ آغاز روند کاهش تدریجی دما در برخی استان ها

سازمان هواشناسی از آغاز کاهش تدریجی دما در شمال کشور از بعدازظهر فردا خبر داد و برای استان های ساحلی دریای خزر هشدار زرد صادر کرد.

بر اساس تحلیل نقشه های سینوپتیک و پیش بینی های سازمان هواشناسی امروز بعدازظهر و ساعات اولیه شب در شمال آذربایجان غربی افزایش ابر، بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود. در بقیه نقاط کشور هوای آرام همراه با افزایش دائمی و تدریجی دما به ویژه در استان های ساحلی دریای خزر و اردبیل پیش بینی می شود.

از بعدازظهر سه شنبه با نفوذ جریانات شمالی خنک در سواحل دریای خزر تا روز پنجشنبه ضمن کاهش دما در شمال کشور، در استان های ساحلی دریای خزر، اردبیل و برخی مناطق … شمال شرق آذربایجان شرقی و ارتفاعات البرز مرکزی بارش باران و گاهی رعد و برق با احتمال وزش باد شدید پیش بینی می شود.

وزش باد شدید، گرد و خاک و بدتر شدن کیفیت هوا امروز در شرق کشور ادامه دارد. وزش باد شدید و گرد و خاک در روز چهارشنبه در نیمه شرقی کشور باز هم پیش بینی می شود.

توضیحات سیستم: افزایش سرعت باد شمال غربی و تلاطم دریا

زمان شروع: اواخر روز دوشنبه 19/04/1402

مهلت: ظهر روز پنجشنبه 22/04/1402

نوع خطر: افزایش ارتفاع موج در ساحل از 1 به 1.5 و در دریا تا 2 متر.

حوزه بهره برداری: دریای خزر، مناطق ساحلی و ساحلی استان های گیلان، مازندران و گلستان.

اثر خطر: غرق شدن شناگران و غواصان، اختلال در تردد دریایی با شناورهای سبک و صیادی، احتمال اختلال در تردد کشتی های مسافربری و آسیب به تورهای ماهیگیری و قفس های پرورش ماهی و اختلال در فعالیت های دریایی ساحلی و فراساحلی.

توصیه: محدودیت فعالیت های شنا و غواصی، محدودیت تردد و فعالیت های تفریحی شناورهای سبک و صیادی، پرهیز از تردد دریایی به ویژه تردد کشتی های سبک و ماهیگیری و قایق های تفریحی، اقدامات لازم برای جلوگیری از هرگونه آسیب احتمالی به فعالیت های دریایی در دریا.

دیدگاهتان را بنویسید