هواشناسی ایران 1402/04/17; افزایش دما در کشور از امروز/هشدار هواشناسی برای ۶ استان

هواشناسی ایران 1402/04/17;  افزایش دما در کشور از امروز/هشدار هواشناسی برای ۶ استان

سازمان هواشناسی از بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید به مدت 5 روز در برخی استان ها خبر داد و اعلام کرد: از امروز دمای هوا در اکثر مناطق کشور افزایش می یابد.

امروز در ارتفاعات غرب مازندران و شمال غرب آذربایجان ابری و رگبار پراکنده، فردا و دوشنبه در شمال غرب آذربایجان، سه شنبه در شمال غرب آذربایجان، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و مازندران و چهارشنبه در گیلان، مازندران و گلستان. رگبارهای موقتی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود. پیش بینی می شود طی 5 روز آینده در سایر نقاط کشور شفاف سازی صورت گیرد.

از امروز تا دوشنبه و چهارشنبه در شرق کشور به ویژه در منطقه زابل، بخش‌هایی از جنوب شرق، جنوب سمنان، تهران، بخش‌هایی از مرکز و شمال شرق برای ساعاتی وزش باد نسبتاً شدید پیش‌بینی می‌شود. مناطق مستعد پدیده گرد و غبار

همچنین طی 3 روز آینده در غرب کشور افزایش سرعت باد، نفوذ گرد و غبار و بدتر شدن کیفیت هوا پیش بینی می شود. امروز در اکثر مناطق کشور به ویژه در استان های شمال غرب و ساحلی دریای خزر افزایش دما مشاهده می شود.

به گزارش تسنیم، فردا یکشنبه، تنگه هرمز، دریای عمان و روز دوشنبه علاوه بر این مناطق، شرق خلیج فارس نیز مواج خواهد بود.

توضیحات سیستم: افزایش گرادیان فشار

زمان شروع: شنبه 1402/04/17

مهلت: یکشنبه 18/04/1402

نوع خطر: افزایش سرعت باد و نفوذ گرد و غبار کشورهای همسایه و کاهش دید و کیفیت هوا.

منطقه عملیاتی: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان و غرب استان های کرمانشاه، ایلام و خوزستان.

اثر خطر: افزایش سرعت باد و احتمال نفوذ گرد و غبار از عراق و تداوم آن، احتمال خیزش گرد و غبار، کاهش دید افقی و آلودگی هوا، احتمال اختلال در پروازها.
توصیه: مراقب باشید و از جابجایی غیرضروری گروه های حساس مانند بیماران تنفسی، سالمندان و کودکان خودداری کنید.

پرهیز از فعالیت‌های بدنی، پوشیدن ماسک در هوای آزاد، افزایش احتیاط در ترافیک جاده‌ای و پایش شاخص آلایندگی از طریق دستگاه‌های مربوطه و تصمیم‌گیری بر اساس مقررات، تقویت سازه‌های سبک.

دیدگاهتان را بنویسید