هواشناسی ایران 1402/04/16; هفته آینده گرم ترین هفته تیرماه است/ هشدار هواشناسی برای برخی استان ها

هواشناسی ایران 1402/04/16;  هفته آینده گرم ترین هفته تیرماه است/ هشدار هواشناسی برای برخی استان ها

سازمان هواشناسی نسبت به افزایش سرعت باد و نفوذ گرد و خاک از کشور همسایه به 6 استان هشدار داد و اعلام کرد: هفته آینده گرم ترین هفته از تیرماه 1402 خواهد بود.

بر اساس تحلیل نقشه‌های سینوپتیک و پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی، امروز در اکثر مناطق کشور آسمانی صاف و جوی آرام وجود دارد. فقط ارتفاعات البرز مرکزی واقع در مازندران و ارتفاعات شمال و شرق هرمزگان در بعدازظهر با افزایش ابر، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی همراه است.

امروز نیز در شمال شرق، شرق، جنوب شرق، مناطق مرکزی کشور از جمله استان های مرکزی قم، اصفهان و یزد وزش باد شدید و در برخی از مناطق گرد و غبار در حال وزیدن است.

شنبه، یکشنبه و دوشنبه آینده هوای آرام و هوای صاف و آفتابی در سراسر کشور پیش بینی می شود. سه شنبه هفته آینده در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و غرب مازندران بارش شدید باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود.

طی 5 روز آینده وزش باد شدید و گرد و خاک در مناطق جداگانه در شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور پیش بینی می شود. به ویژه در شرق کشور و منطقه زابل وزش باد شدید، گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا پدیده غالب خواهد بود.

طبق اعلام سازمان هواشناسی، هفته جاری هفته آینده گرم ترین هفته تیرماه است. طی روزهای جمعه تا یکشنبه دما در شمال غرب و غرب کشور افزایش می یابد. برای سواحل غربی دریای خزر تا 5 روز آینده ثبات نسبی دما و برای نواحی شرقی این سواحل افزایش دما به ویژه طی روزهای شنبه و یکشنبه آینده پیش بینی می شود.

تا سه شنبه هفته آینده هوای گرم در جنوب غرب ادامه دارد و برای دامنه های جنوبی البرز، نواحی مرکزی، شمال شرق، شرق و جنوب شرق روند افزایش دما پیش بینی می شود.

توضیحات سیستم: افزایش گرادیان فشار

زمان شروع: شنبه 1402/04/17

مهلت: یکشنبه 18/04/1402

نوع خطر: افزایش سرعت باد و نفوذ گرد و غبار کشورهای همسایه و کاهش دید و کیفیت هوا.

منطقه عملیاتی: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان و غرب استان های کرمانشاه، ایلام و خوزستان.

اثر خطر: افزایش سرعت باد و احتمال نفوذ گرد و غبار از عراق و تداوم آن، احتمال خیزش گرد و غبار، کاهش شعاع افقی دید و آلودگی هوا، احتمال اختلال در پروازها.
توصیه: مراقب باشید و از جابجایی غیرضروری گروه های حساس مانند بیماران تنفسی، سالمندان و کودکان خودداری کنید.

پرهیز از فعالیت‌های بدنی، استفاده از ماسک در فضای باز، دقت بیشتر در ترافیک جاده‌ای و نظارت بر شاخص آلایندگی توسط دستگاه‌های ذیربط و تصمیم‌گیری بر اساس مقررات، تقویت سازه‌های سبک.

دیدگاهتان را بنویسید