هشدار هواشناسی/ بارش برف و باران در آخر هفته در برخی استان ها

هشدار هواشناسی/ بارش برف و باران در آخر هفته در برخی استان ها

سازمان هواشناسی از تداوم بارش برف و باران تا آخر هفته در برخی استان ها و احتمال طغیان رودخانه ها و نهرها در ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی خبر داد.

بر اساس نقشه های سینوپتیک و پیش یابی سازمان هواشناسی از امروز تا پایان هفته جوی پایدار در اکثر مناطق کشور با افزایش نسبی دما حاکم است. در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل تا آخر هفته وزش باد گرم جنوبی، گاهی وزش باد شدید در نواحی بالاتر رخ می‌دهد.

با توجه به افزایش دما و احتمال ذوب برف ها، احتمال افزایش سطح آب رودخانه های فصلی و رواناب در ارتفاعات و دامنه های البرز مرکزی، شرقی و مرکزی زاگرس وجود دارد.

امروز و فردا نیز در شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق و جنوب کشور، وزش باد گاهی شدید، پدیده غالب و در برخی مناطق به‌ویژه شمال شرق و جنوب کشور است. گرد و غبار پیش بینی می شود در این مدت در شمال شرق آذربایجان و شمال غرب آذربایجان برف و باران می بارد.

در روز پنجشنبه در برخی مناطق اردبیل، گیلان، غرب مازندران و برخی مناطق استان های خوزستان، کوگیلویه و بویراحمد، شمال فارس و شمال بوشهر و جمعه در برخی مناطق اردبیل، سواحل دریای خزر، بارش باران پیش بینی می شود. ارتفاعات مرکزی زاگرس، شمال شرقی و جنوب شرقی..

در روزهای پنجشنبه و جمعه دمای هوا در شمال کشور کاهش نسبی خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید