وضعیت هواشناسی امروز 31 فروردین 1402 / افزایش دما در نیمه شمالی کشور / در برخی مناطق باران می بارد.

وضعیت هواشناسی امروز 31 فروردین 1402 / افزایش دما در نیمه شمالی کشور / در برخی مناطق باران می بارد.

کارشناس سازمان هواشناسی از بارش های پراکنده و بهاری در برخی مناطق، افزایش دما در نیمه شمالی و وزش باد شدید در تهران خبر داد.

امین حسین نهسینه کارشناس سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی کشور گفت: امروز در شرق فارس، جنوب کرمان، شمال شرق هرمزگان، غرب اصفهان، شمال شرق ناپایداری محلی به صورت باران، رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود. آذربایجان غربی و آذربایجان غربی در ساعات بعدازظهر و در بقیه نقاط کشور جو آرام و با ثباتی برقرار است.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: فردا در غرب یزد، کرمان، هرمزگان و با گذر موج متوسط ​​برای شمال غرب کشور، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان و قزوین و مناطق مرزی در استان ها در کرمانشاه و کردستان افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و رعد و برق پراکنده و وزش باد شدید موقتی ظاهر می شود. روز شنبه برای دامنه های جنوبی البرز در استان های البرز، تهران، سمنان، نواحی دامنه های اصفهان، یزد، کرمان، زاگرس در استان های همدان، مرکزی، قم بارش پراکنده پیش بینی می شود.

نهسین افزود: عصر فردا در گیلان، مازندران و اردبیل و شنبه در مازندران و گلستان بارش پراکنده خواهد بود.

به گفته وی، روز یکشنبه در برخی مناطق اصفهان، یزد، ارتفاعات کرمان، شرق سمنان، خراسان شمالی و سواحل شرق دریای خزر بارش های پراکنده وجود دارد. همچنین در همین روز در اوایل عصر بارش پراکنده در کردستان و کرمانشاه پیش بینی می شود.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: روز دوشنبه در شمال غرب کشور بارش های پراکنده پیش بینی می شود. در بعدازظهر در اصفهان، یزد، کرمان و در شمال سیستان و بلوچستان افزایش ابر و نقاط بارندگی وجود دارد.

نهسین گفت: تا فردا افزایش دما در نیمه شمالی کشور به ویژه برای اردبیل و گیلان پیش بینی می شود و از شنبه با نفوذ جریانات خنک شمالی کاهش دما در کمربند شمالی پیش بینی می شود. فردا در برخی مناطق شمال غرب و غرب گرد و خاک پیش بینی می شود.

وی با اعلام اینکه دریای خزر در روز شنبه مواج و مواج خواهد بود، افزود: امروز و فردا آسمان تهران صاف تا نیمه ابری و فردا بعدازظهر افزایش ابر و در تهران وزش باد شدید خواهد بود. بیشینه دمای امروز پایتخت ۲۷، فردا ۲۸ و کمینه دمای امروز تهران نیز ۱۶ درجه بالای صفر در ایستگاه مهرآباد ثبت شده است.

دیدگاهتان را بنویسید