هشدار کاهش دمای زیر صفر در برخی مناطق و ادامه فعالیت سامانه بارشی

هشدار کاهش دمای زیر صفر در برخی مناطق و ادامه فعالیت سامانه بارشی

روز جدید : سازمان هواشناسی از تداوم سامانه بارشی، رعد و برق، تگرگ و وزش باد شدید تا روز سه شنبه در کشور و کاهش 12 درجه ای در برخی مناطق خبر داد.

بر اساس تحلیل هواشناسی و نقشه های آینده ساز سازمان هواشناسی امروز در شرق، شمال شرق، مرکز، ارتفاعات و دامنه های زاگرس مرکزی، ارتفاعات و دامنه های جنوبی البرز مرکزی و شرقی، سواحل مرکزی و شرقی دریای خزر طی رگبار، وزش باد شدید، گاهی رعد و برق و در مناطق مستعد تگرگ پیش بینی می شود.

این وضعیت فردا در سواحل شرقی دریای خزر، ارتفاعات و دامنه های جنوبی البرز مرکزی و شرقی، شمال شرق و شرق کشور و روز دوشنبه – در ارتفاعات شمال شرق، شرق و جنوب شرق پیش بینی می شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، سامانه بارشی روز سه شنبه در شمال شرق کشور فعال و به تدریج از زمان خارج می شود. در روز چهارشنبه جوی پایدار در اکثر نقاط کشور حاکم است.

از امروز تا دوشنبه در دامنه های جنوبی البرز، مرکز، شرق، جنوب، جنوب غرب و جنوب شرق وزش باد شدید با احتمال رگبار گرد و خاک پیش بینی می شود. در همین مدت در کوه های مرکزی و شرق البرز بارش برف پیش بینی می شود.

دما تا روز دوشنبه در شمال غرب 6 تا 10 درجه و در روزهای دوشنبه و سه شنبه در شمال شرق 7 تا 12 درجه کاهش می یابد و در برخی مناطق کمینه دما به زیر صفر می رسد. همچنین دما از روز دوشنبه در گیلان و مازندران و از روز سه شنبه در گلستان افزایش محسوسی خواهد داشت.

امروز تنگه هرمز در شرق خلیج فارس و شرق دریای عمان طوفانی است. تنگه هرمز، خلیج فارس و دریای عمان روزهای یکشنبه و دوشنبه طوفانی است.

توضیحات سیستم: افزایش فعالیت سیستم همرفتی به ویژه در عصر و اوایل عصر.

زمان پایان: اواخر شنبه 14/01/01

نوع خطر: طوفان شدید همراه با گرد و غبار، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا و همچنین انتظار بارندگی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت در مناطق مستعد تگرگ.

حوزه عمل:

شنبه 6 دی 1401: تهران، البرز، کوم، نیمه شمالی مرکزی.

اثر خطر: اختلال در ترافیک شهری و برون شهری، فرسایش گرد و غبار، کاهش دید، کاهش کیفیت هوا، شکستگی درختان و نهال ها و آسیب به سازه های موقت، گلخانه ها و تابلوهای تبلیغاتی و آسیب به صنعت کشاورزی، سیلاب های محلی، رواناب در مشکلات، رعد و برق. اعتصابات، کاهش بینایی

توصیه: از تردد غیرضروری، استحکام سازه های موقت، عدم تردد و پارک در اطراف درختان فرسوده و ساختمان های نیمه کاره، حفاظت از محصولات کشاورزی، عدم اقدام در ارتفاع از جمله زمین های بازی، ساختمان های در حال ساخت و بازسازی، پاراگلایدر و سایر موارد فیزیکی در فضای باز خودداری شود. فعالیت ها. در حاشیه رودخانه ها و بستر رودخانه ها توقف نکنید، دهان پل ها و آبرو را پاک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید