ورود سامانه بارشی از امروز / هشدار بارش شدید برای برخی مناطق

ورود سامانه بارشی از امروز / هشدار بارش شدید برای برخی مناطق

سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور و فعالیت آن در برخی مناطق، نسبت به بارش شدید باران برای استان های جنوبی کشور هشدار داده است.

بر اساس تحلیل نقشه‌های سینوپتیک و پرسپکتیو سازمان هواشناسی، با ورود سامانه بارشی امروز به کشور در استان‌های خوزستان، فارس، بوشهر، هرمزگان، کرمان، چهارمحال و بختیاری، چهارمحال و بختیاری، کوگیلویه و بویرا احمد، جنوب استان های لرستان و ایلام، اصفهان، یزد، در خراسان جنوبی و نیمه شمالی سیستان و بلوچستان بارش برف و باران در برخی مناطق، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود. در این روز در جزایر خلیج فارس رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید خواهد بود.

هشدار برای بارندگی شدید و افت فشار گاز

فردا در استان های خراسان جنوبی، کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان و هرمزگان بارش برف و باران، رعد و برق و وزش باد موقتی شدید پیش بینی می شود. روز پنجشنبه در جنوب سیستان و بلوچستان رگبار و رعد و برق رخ می دهد.

روز جمعه برای خراسان شمالی بارش های پراکنده پیش بینی می شود و شنبه آینده جوی آرام در کشور حاکم خواهد شد.

توضیحات سیستم: باد جنوب شرقی می وزد و ارتفاع امواج را بالا می برد

زمان شروع: قبل از ظهر روز سه شنبه 27/10/1401

مهلت: اواخر روز جمعه 1401/10/30

نوع خطر: وزش باد و افزایش ارتفاع موج در مناطق ساحلی از 1 تا 2 متر در مناطق دور از ساحل تا 2.5 متر

حوزه اثر:

سه شنبه 27/10/1401: خلیج فارس، نواحی ساحلی و ساحلی استان های خوزستان و بوشهر.

چهارشنبه 28/10/1401: خلیج فارس، نواحی ساحلی و ساحلی استان های خوزستان و بوشهر.

پنجشنبه 29/10/1401: خلیج فارس، نواحی ساحلی و ساحلی استان بوشهر و قسمت شرقی خلیج فارس.

جمعه 30/10/1401: شرق خلیج فارس و تنگه هرمز، نواحی ساحلی و فراساحلی استان‌های بوشهر و هرمزگان و نواحی غربی دریای عمان.

اثر خطر: آسیب به شناورهای سبک، تفریحی و احتمالاً نیمه سنگین، اختلال در ورود و خروج کشتی ها از بنادر، پارگی تورهای ماهیگیری و آسیب به قفس ها و آسیب احتمالی تجهیزات دریایی.

توصیه: پرهیز از عملیات غواصی و شنا، محدودیت تردد شناورهای سبک و نیمه سنگین و قایق های ماهیگیری و تفریحی، اقدامات لازم برای جلوگیری از خسارت، جمع آوری تورهای ماهیگیری و محدودیت فعالیت های دریایی در سواحل و دریای آزاد.

توضیحات سیستم: نفوذ سیستم ته نشینی

مهلت: چهارشنبه 28/10/1401

نوع خطر: باران، گاهی رعد و برق و باد و مه

حوزه اثر:

سه شنبه 27/10/1401: خوزستان، نیمه جنوبی کوگیلویه و بویار احمد، یزد، کرمان، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، نیمه غربی هرمزگان.

چهارشنبه 28/10/1401: هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، یزد و کرمان.

اثر خطر: کاهش دید، لغزندگی جاده ها، احتمال اختلال در تردد، احتمال آبگرفتگی جاده، احتمال اختلال ناوگان حمل و نقل، احتمال آسیب به صنعت کشاورزی و احتمال افت فشار گاز و قطع برق.

توصیه: پرهیز از سفرهای غیرضروری، حمل وسایل زمستانی و سوخت کافی در سفر با خودرو، اقدامات لازم در صنعت کشاورزی برای جلوگیری از خسارت، افزایش احتیاط در فعالیت های کوهنوردی، آمادگی دستگاه های اجرایی و پشتیبانی، لایروبی کانال ها و آبراه ها و مدیریت مصرف انرژی. بخصوص گاز و برق.

توضیحات سیستم: نفوذ سیستم ته نشینی

زمان شروع: سه شنبه 27/10/1301

مهلت: چهارشنبه 28/10/1401

نوع خطر: بارش برف، مه و کاهش دید

حوزه اثر:

سه شنبه 27/10/1301: چهارمحال و بختیاری، کوگیلویه و بویراحمد، نیمه جنوبی اصفهان، دامنه ها و ارتفاعات استان های یزد، نیمه شرقی خوزستان، نیمه شمالی کرمان و خراسان جنوبی.

چهارشنبه 28/10/1401: وسعت و ارتفاعات یزد، نیمه شمالی استان کرمان و خراسان جنوبی.

اثر خطر: لغزندگی معابر، اختلال در رفت و آمدهای برون شهری، اختلال در فعالیت های عمرانی به ویژه بتن ریزی، احتمال اختلال و تاخیر در ناوگان حمل و نقل عمومی، احتمال سقوط بهمن، احتمال خسارت به صنعت کشاورزی و احتمال اختلال در انتقال منابع انرژی به ویژه برق و گاز.

توصیه: پرهیز از سفرهای غیرضروری و حمل تجهیزات زمستانی در صورت لزوم، پرهیز از فعالیت های کوه نوردی و جابجایی عشایر، آماده سازی شهرداری ها، راهداری ها، آب و فاضلاب شهری، دستگاه های امدادی و سایر دستگاه های اجرایی مسئول، نمک پاشی معابر و مدیریت مصرف و انتقال عشایر. منابع انرژی، به ویژه گاز و برق

شرح سیستم: تقویت فعالیت سیستم ته نشینی

زمان شروع: سه شنبه 27/10/1301

مهلت: سه شنبه 27/10/1401

نوع خطر: باران گاهی همراه با رعد و برق، باد موقتی شدید

منطقه عملیاتی: بوشهر، جنوب خوزستان، فارس و جنوب کوگیلویه و بویار احمد.

اثر خطر: آبگرفتگی معابر، اختلال در رفت و آمدهای بین شهری و درون شهری، اختلال در فعالیت های عمرانی، جاری شدن آب، طغیان مسیل ها، افزایش ناگهانی سطح آب در رودخانه ها، رعد و برق، اختلال در ناوگان حمل و نقل، خسارت به صنعت کشاورزی.

توصیه: توقف نکنید و در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها تردد کنید، خیابان ها و کانال های آب شهر را تمیز کنید، دهانه پل ها را تمیز کنید، از سفرهای غیرضروری خودداری کنید، از فعالیت های کوه نوردی و جابجایی عشایر عشایری خودداری کنید، اقدامات پیشگیرانه در برابر آسیب های احتمالی انجام دهید. از شهرداری ها، بزرگراه ها، آب و فاضلاب شهری، دستگاه های ایمنی و سایر دستگاه های اجرایی مسئول تمیز کردن، تنظیم و کنترل دریچه های آب ورودی و خروجی استخرهای آبزی پروری

شرح سیستم: افزایش فعالیت سامانه بارشی

زمان شروع: سه شنبه 27/10/1301

مهلت: سه شنبه 27/10/1401

نوع خطر: بارش برف، مه، کولاک و کاهش دید

منطقه عملیاتی: ارتفاعات و مراتع در استان های کهگیلویه و بویراحمد، فارس و جنوب اصفهان.

اثر خطر: اختلال در سفرهای بین شهری و درون شهری، اختلال در فعالیت های عمرانی، اختلال در ناوگان حمل و نقل، حادثه بهمن، آسیب به صنعت کشاورزی و اختلال در انتقال منابع انرژی به ویژه برق و گاز.

توصیه: پرهیز از سفرهای غیر ضروری، پرهیز از فعالیت های کوهنوردی و جابجایی عشایر عشایر، انجام اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از خسارات احتمالی شهرداری ها، راهداری ها، آب و فاضلاب شهری، ارگان های امدادی و سایر دستگاه های اجرایی مسئول، نمک پاشی و مدیریت مصرف و انتقال معابر. منابع به ویژه گاز و برق.

دیدگاهتان را بنویسید