هشدار برای افزایش فعالیت سامانه بارشی/احتمال بارش شدید باران در برخی استان ها

سازمان هواشناسی با صدور هشدار برای تشدید فعالیت سامانه بارشی، 5 روز را همراه با بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید در برخی مناطق کشور اعلام کرد.

پیش بینی کلی نقشه های سینوپتیک و پیش یابی سازمان هواشناسی نشان می دهد امروز در استان های گیلان، مازندران، اردبیل، نیمه شمالی استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، ارتفاعات البرز مرکزی، بارش باران در نقاطی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در استان های گلستان و خراسان بارش های پراکنده در شمال رخ می دهد.

شدت بارش ها امروز در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل و گیلان است. بارش ها فردا در سواحل دریای خزر، اردبیل و به صورت پراکنده در خراسان شمالی و گلستان ادامه دارد.

روز چهارشنبه برای سواحل دریای خزر و شمال غرب آذربایجان و در روز پنجشنبه در رشته کوه های البرز مرکزی بارش پراکنده پیش بینی می شود.

روز جمعه در اردبیل و گیلان ابری و خفیف باران پیش بینی می شود.

توضیحات سیستم: افزایش فعالیت سامانه بارشی و افزایش ابر همرفتی

زمان شروع: دوشنبه 26/04/1402

مهلت: سه شنبه 27/04/1402

نوع خطر: باران شدید، رعد و برق، باد شدید

حوزه اثر:

دوشنبه 26/04/1402: شمال و شرق آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، غرب مازندران.

سه شنبه 27/04/1402: گیلان، غرب مازندران، شمال اردبیل و شمال شرق آذربایجان شرقی.

اثر خطر: اختلال در سفرهای بین شهری، احتمال ریزش سنگ از ارتفاع، طغیان کانال ها، افزایش ناگهانی سطح آب رودخانه ها، آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن آب، صاعقه، آسیب به سازه های موقت مانند بنرها، داربست ها و تابلوهای تبلیغاتی. و اختلال در پروازها

توصیه: هنگام عبور از مناطق کوهستانی مراقب باشید، از هرگونه تردد خودداری کنید، در حاشیه رودخانه توقف کنید و چادر بزنید، در سفر بین شهرها مراقب باشید، از فعالیت های کوهنوردی خودداری کنید، از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه ها و ارتفاعات خودداری کنید. اطمینان از استحکام از امکانات موقت

توضیحات سیستم: افزایش شدید گرادیان فشار

مهلت: چهارشنبه 28/04/1402

نوع خطر: بادهای نسبتاً قوی تا شدید در مناطق مستعد گرد و غبار می وزد

حوزه اثر:

دوشنبه 26/04/1402: خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و شرقی رضوی، جنوب و شرق سمنان و شمال اصفهان.

سه شنبه 27/04/1402: شرق خراسان رضوی، شرق خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، شمال اصفهان و شرق و جنوب سمنان.

چهارشنبه 28/04/1402: خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، شرق و خراسان رضوی.

اثر خطر: افزایش گرد و غبار، کاهش دید و بدتر شدن کیفیت هوا، آسیب به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنرها، بیلبوردها، داربست ها و سازه های موقت، سقوط اجسام از ارتفاع و شکستن نهال ها و درختان کهنسال.

توصیه: از حضور در فضای باز و بدون تردد خودداری کنید، از استحکام سازه های موقت اطمینان حاصل کنید، از فعالیت های ساختمانی خودداری کنید، از ترافیک دوری کنید، خودروها را در کنار ساختمان های نیمه کاره و درختان کهنسال پارک نکنید و از باغبانی و فعالیت های کشاورزی خودداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید