هشدار کوبنده و عجیب پیشکسوت پرسپولیس به شاگردان یحیی

هشدار کوبنده و عجیب پیشکسوت پرسپولیس به شاگردان یحیی

رحیم یوسفی بازیکن سابق پرسپولیس درباره شرایط این تیم برای بازگشت به لیگ برتر و بحث بی انگیزگی پرسپولیس بعد از 5 قهرمانی متوالی صحبت کرد.

با تماشای دیدار آسان و دشوار پرسپولیس و استقلال به نظر می رسد شاگردان گل محمدی همچنان برای قهرمانی شانس دارند. نظر شما چیه؟

اول اینکه از نظر بازی سخت و آسان باید بگویم کسانی که معتقدند اولین بازی پرسپولیس با پیکان یک بازی آسان و سخت با هوادار است، آیا پرسپولیس به این تیم امتیاز داد؟ پرسپولیس هرگز به زمین بسته نشده و نیست. اتفاقاً همه رقبای او می آیند تا هر کاری که می شود برای گذراندن روزهای خوب مقابل پرسپولیس انجام دهند، اما وقتی خود پرسپولیس از امکاناتش به خوبی استفاده نمی کند، حرفی برای گفتن بی فایده است.

آیا هنوز این موضوع را باز می کنید؟

نمی دانم سه بازیکن خارجی که به این تیم آورده اند چه کار مفیدی انجام دادند؟ تیموروف چه حرکت مثبتی در مقابل تیمی انجام داد که ندیدیم!

ظاهرا آمار دوندگی او خیلی خوب است. شاید از نظر کادر فنی پرسپولیس دویدن در خط حمله فاکتور خوبی باشد؟

اگر می خواستند یکی جلوتر بدود، یک دونده ماراتن می آوردند، خیلی ارزانتر بود. این بازیکن اصلا توپ را به چارچوب نزده! تعجب می کنم چرا کریم باقری، افشین پیروانی، مطهری و دیگران حرفی نمی زنند! به خدا خیلی بهتر بود که امیدهای پرسپولیس به جای آن بازی می شد. لااقل آمدند و سالها تجربه کسب کردند.

با این شرایط پیش بینی شما برای ادامه مسابقات چیست؟

اگر خوب بازی کنیم، مسابقات آسان می شود، اما اگر بد باشیم، همه مسابقات سخت می شود. هواداران پرسپولیس می خواهند تیمشان قهرمان شود. هر چند وقتی تیم می برد هیچ اتفاقی برای ما نمی افتد اما وقتی می بازد همه در خیابان به ما می خندند.

تو چی میگفتی

آیا پرسپولیس باید به آلومینیوم اراک ببازد؟ تیمی که تازه وارد لیگ برتر شده است! ما دو فصل در فینال لیگ قهرمانان آسیا بودیم، پس چرا به یک تیم معمولی باختیم. باز هم اگر به سپاهان باختیم، می گوییم به تیم بزرگی باختیم، اما آلومینیوم دو فصل است که تازه به لیگ برتر آمده است! او از طرفداران فصل اولش است! چرا پرسپولیس باید به این تیم ها باج بدهد!

مشکل کجاست

گل محمدی نباید از این حریفان بترسد. تیم ما بازیکنان بسیار خوبی دارد. هافبک های باتجربه، جوان، خوب و گلزنان. آنها باید در هر بازی بروند و در نیمه اول دو گل به ثمر برسانند، اما متاسفانه پرسپولیسی ها در هفته های اخیر همیشه قدرت را ندارند.

برخی معتقدند شاید 5 قهرمانی متوالی به بازیکنان پرسپولیس انگیزه داده باشد. نظر شما چیه؟

اصلاً نباید اینطور باشد. در فوتبال حرفه ای این سوالات اصلا منطقی نیست. کریستیانو رونالدو گفت که برایش اهمیتی ندارد که درباره او چه می گویند. مهم این است که منطقه برای خودش بهترین باشد. به خدا قسم تا 40 سالگی فوتبال بازی می کردم و هر بار که به زمین می رفتم انگار روز اول فوتبال بازی می کردم.

چطور می شود انگیزه پرسپولیس در 6 بازی اخیر بالا بماند؟

همه این سوالات به کریم باقری افشین از مریدان خود یحیی گل محمدی برمی گردد. آنها باید بازیکنان را تکان دهند. آنها باید بگویند در این 6 مسابقه باید به حریف فشار بیاورند و اجازه نفس کشیدن به آنها ندهند. 6 بازی و 6 برد نباید برای پرسپولیس که می خواهد ششمین قهرمانی متوالی خود را کسب کند سخت باشد. روزی که بازیکن پرسپولیس بی انگیزه شد، روز مرگش بود. این پیراهن ارزش بالایی دارد و بزرگانی که ایران را به نام آن می شناسند پوشیده می شود. بنابراین باید قدر این پیراهن را بدانند و فارغ از نتایج استقلال، سپاهان یا تیم دیگر، فقط به فکر برد باشند.

دیدگاهتان را بنویسید