هماهنگی سفر گروسی به تهران باید بعد از تعطیلات دی ماه انجام شود

ساعت: 13:42
تاریخ انتشار: 1401/10/14
کد خبر: 1921928

رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره سفر گروسی و دیگر مقامات آژانس به ایران و روند مذاکرات گفت: تمایلی وجود داشته و قرار است هماهنگی صورت گیرد. بعد از تعطیلات ژانویه برگزار می شود.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی روز چهارشنبه در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره سفر گروسی و دیگر مقامات آژانس به ایران و روند مذاکرات گفت: تمایلی وجود دارد و ابراز تمایل شده است. قرار است پس از تعطیلات ژانویه توافق شود.

وی با توجه به اینکه سالانه یک میلیون بیمار از ظرفیت رادیوداروهای کشور استفاده می کنند، افزود: اگر چرخه سوخت هسته ای نداشتیم قادر به فرآوری و حتی تولید رادیودارو در کشور نبودیم. تنها شرکتی که سالهاست توسط آمریکایی ها تحریم شده همین شرکت است یعنی مسئله سلامتی و جان مردم برایشان بی ارزش و مهم است و به همین دلیل همه را تحریم می کنند.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: خوشبختانه این ظرفیت در کشور وجود دارد و برنامه توسعه ما کاملا فعال است.

اسلامی خاطرنشان کرد: یکی در حوزه تولید محصولاتی است که در حوزه درمانی مورد استفاده قرار می گیرد، زیرا رادیوداروها دو کارکرد تشخیصی و درمانی دارند و در بخش تشخیص اخیرا نمونه ای را در هفته پژوهش معرفی کردیم.

دیدگاهتان را بنویسید