همایش بین المللی دکترین مهدویت در قم برگزار می شود


ساعت: 19:01
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۲
کد خبر: 1815278

هفدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی روز سه شنبه 24 اسفندماه از ساعت 8 الی 17 در مسجد امام علی بن ابیطالب (ع) مسجد مقدس جمکران برگزار می شود. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت الاسلام محمد صابر جعفری سر امروز در نشست خبری اعیاد شعبانیه در تالار مسجد مقدس جمکران گفت: هفدهمین همایش دکترین مهدویت اسفندماه امسال در قم برگزار می شود.

وی افزود: به دلیل بیماری عروق کرونر، شانزدهمین همایش دکترین مهدویت فروردین ماه سال جاری در مسجد مکم مسجد مقدس جمکران و به صورت مجازی برگزار شد.

دبیر هفدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت گفت: این همایش روز سه شنبه 24 اسفندماه از ساعت 8 الی 17 در مسجد امام علی بن ابیطالب (ع) مسجد مقدس جمکران برگزار می شود. .

جعفری ادامه داد: مراسم اختتامیه این همایش با سخنرانی ضبط شده آیت الله جوادی آملی آغاز می شود و سپس آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه و حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان، تولیت مسجد مقدس جمکران به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت. از مهدوی جواران در حوزه سلامت و علم تجلیل می شود ساعت 16:30 آیت الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین سخنرانی می کند و قرار است این مراسم به صورت زنده از شبکه استانی قرآن و نور پخش شود.

وی گفت: فرقه های مختلفی که ادعا می کنند انگیزه های فرقه ای با انگیزه های مختلف دارند و باید در این زمینه کار جهادی، علمی و گسترده ای انجام شود، یکی از مهم ترین داستان هایی که از اهل بیت(ع) می بینیم این است که یک شکافی که باعث شده برخی اقدامات انجام نشود.» فقدان دوست، پیامبران و اهل بیت(ع) را در رسیدن به برخی از اهداف خود ناکام کرده است.

دبیر هفدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت بابیان اینکه انتظار به معنای توانمندسازی است افزود:

جعفری افزود: سازماندهی و مدیریت نیروها یکی از محورهای هفدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت است و اینکه نیروها باید علم داشته باشند و بتوانند در مقابل فشارها و تحریم ها مقاومت کنند.

وی خاطرنشان کرد: حدود 120 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده است که از این تعداد 16 مقاله در روز همایش ارائه می شود و مجموعه مقالات برگزیده به صورت خلاصه منتشر می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید