همایش گلخانه داران چهارمحال و بختیاری به میزبانی بروجن برگزار می شود


ساعت: 09:36
تاریخ انتشار: 1401/04/09
کد خبر: 1879747

حسین برزگر گفت: همایش صاحبان گلخانه های چهارمحال و بختیاری 23 و 24 تیرماه میزبان شهر بروجن است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز؛ حسین برزگر پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: همایش گلخانه داران استان 23 و 25 تیرماه میزبان شهر بروجن است.


وی افزود: تمامی گلخانه داران اعم از دارای پروانه بهره برداری، کسانی که پروانه تاسیس گلخانه و احداث گلخانه دریافت کرده اند، مشاوران، ناظران، پیمانکاران و غیره. در زمینه طراحی گلخانه جمعی از مهندسان و مسئولین فنی شاغل در این مکان ها و … در همایش گلخانه داران استان حضور خواهند داشت.


معاون بهبود نباتات سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این همایش طی دو روز برگزار می شود که در روز اول آن مباحث تئوری مطرح می شود و روز دوم بازدید از گلخانه ها با عنوان رفع مشکلات است.


برزگر گفت: هدف از برگزاری همایش گلخانه داران بررسی و بررسی موضوعات روز در بحث مدیریت گلخانه از جمله کنترل کیفیت محصول، سلامت محصول، احداث گلخانه و گلخانه و … است.


وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 41 هکتار گلخانه در چهارمحال و بختیاری فعالیت می کند، 30 هکتار گلخانه در دست ساخت است و با توجه به مجوزهای جدید صادر شده امیدواریم 30 هکتار دیگر گلخانه در داخل منطقه احداث شود. تا دو ماه آینده «برای رسیدن به سطح گلخانه‌های استان به 100 هکتار.


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: برنامه ریزی های پیش بینی شده برای سال 1404 ایجاد حداقل 500 هکتار گلخانه در حال ساخت در استان است.


برزگر گفت: امیدواریم با همکاری دستگاه ها، دستگاه های دولتی و غیردولتی شرایط برای تولید محصولات گلخانه ای، مصرف آب و اشتغال زایی در گلخانه ها فراهم شود و زمینه تحول در حوزه کشاورزی فراهم شود.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید