پیش بینی احداث 70 هکتار گلخانه در چهارمحال و بختیاری / بهره برداری از 5 طرح کشاورزی در شهرکرد


ساعت: 11:09
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۵
کد خبر: 1856214

عطاءاله ابراهیمی گفت: در حال حاضر حدود 45 هکتار گلخانه در استان در حال بهره برداری است و 30 هکتار دیگر نیز در دست ساخت است که پیش بینی می شود تا پایان سال حدود 70 هکتار گلخانه در استان ایجاد شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز؛ عطاءاله ابراهیمی صبح امروز در مراسم افتتاح طرح های کشاورزی در شهرکرد به مناسبت هفته جهاد کشاورزی اظهار داشت: در پنجمین روز از هفته جهاد کشاورزی شاهد بهره برداری از پنج طرح هستیم.


وی افزود: در شهرکرد دو طرح گلخانه ای به بهره برداری رسیده است که شامل گلخانه صیفی جات با محصول و گلخانه با گوجه زیتونی است.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: یکی از این گلخانه ها به مساحت 3200 متر و دیگری با حدود 3300 متر مساحت کل 6000 متر مربع است که به بهره برداری رسید. .


ابراهیمی گفت: در مجموع در هر یک از این گلخانه ها حدود 8 نفر مشغول به کار می شوند و در مجموع 6 میلیارد تن برای این طرح ها هزینه شده است.


وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که طرح های گلخانه ای می تواند نقش مهمی در بهره وری آب داشته باشد و از سوی دیگر در ایجاد اشتغال موثر باشد، امیدواریم با توسعه کشت گلخانه ای علاوه بر افزایش بهره وری در بخش کشاورزی بتوانیم ایجاد کنیم. مشاغل در روستا.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: در حال حاضر حدود 45 هکتار از محصولات گلخانه ای استان در حال بهره برداری است. این جهش بسیار خوبی در این زمینه است و 30 هکتار دیگر در دست ساخت است.»


ابراهیمی گفت: با ایجاد این 30 هکتار گلخانه تا پایان سال، حدود 70 هکتار گلخانه در چهارمحال و بختیاری ایجاد می شود.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید