پیش بینی بهره برداری 50 درصد از طرح های جهش تولید و اقتصاد مقاومتی در چهارمحال و بختیاری


ساعت: 15:21
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۸
کد خبر: 1814333

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت؛

علی شهریاپور گفت: پیش بینی می شود 50 درصد از طرح های جهش تولید و اقتصاد مقاومتی استان در سال آینده راه اندازی شود اما با توجه به روند اعطای وام نمی توان با قطعیت در این خصوص اظهار نظر کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز؛ علی شهریاپور ظهر امروز در ستاد اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری گفت:

وی افزود: برای اجرا و تکمیل این 28 طرح باید 173 میلیارد تن اعتبار ملی اعطا می شد که تاکنون نزدیک به 128 میلیارد تن آن تامین شده و پروژه ها با پیشرفت فیزیکی مورد انتظار در حال توسعه هستند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: 21 میلیارد تن باید از منابع استانی تخصیص می یافت که 16 میلیارد آن مصوب شد.

شهریاپور گفت: 16 میلیارد و 858 میلیون تن مصوبه منابع شرکت بود که حدود 14 میلیارد تن آن اعطا شد و در مجموع حدود 40 میلیون تن برای طرح های جهشی مصوب شد که حدود 141 میلیارد تن توزیع وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: این 42 طرح شناسایی شده در بخش جهش تولید برای استان بسیار حائز اهمیت است که شامل شهر تخصصی بادام، پارک علم و فناوری، منطقه ویژه اقتصادی، توسعه باغات در اراضی شیبدار، تامین آب و انتقال به اراضی کشاورزی، توسعه «پرورش ماهی گلخانه ای و تامین آب زمین های کشاورزی از مهمترین این طرح هاست.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری افزود: با اجرای 42 طرح جهش تولید، برای 12 هزار و 344 شغل ایجاد شده که نیمی از این مشاغل جدید و مابقی در راستای حفظ مشاغل موجود است.

شهریاپور با اشاره به پروژه های مرتبط با اقتصاد مقاومتی گفت: 18 طرح در استان در قالب اقتصاد مقاومتی دنبال می شود که مجموع اعتبار مورد نیاز این طرح ها 2 میلیارد و 800 میلیون تن تا پایان سال 477 میلیارد تن است. سال گذشته امسال 1331 میلیارد تن وام برای اجرای آنها تصویب شده و تاکنون 493 میلیارد تن توسط دستگاه های اجرایی استان اعطا و مورد استفاده قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: محاسن اصلی برنامه های اقتصاد مقاومتی ملی است و دستگاه های اجرایی باید با جفای مستمر برای جذب آنها تلاش کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: پیش بینی می شود 50 درصد از پروژه های جهش تولید و اقتصاد مقاومتی استان در سال آینده به بهره برداری برسد اما با توجه به روند تخصیصی می توان در این باره به طور قطع اظهار نظر کرد. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید