آغاز اجرای طرح جهش تولید در اراضی دیم چهارمحال و بختیاری


ساعت: 13:08
تاریخ ارسال: 1301/06/13
کد خبر: 1894986

حسین برزگر گفت: طرح جهش تولید در مناطق دیم در سال زراعی 1402-1401 در این استان اجرا می شود و بر اساس این طرح کشت پاییزه محصولاتی از جمله غلات، گندم، جو، حبوبات بارانی و علوفه دیم خواهد بود. در این استان انجام شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز؛ حسین برزگر رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در حاشیه آغاز اجرای طرح افزایش تولید در دیم های استان چهارمحال و بختیاری گفت: طرح افزایش تولید در دیم است. مناطق در سال زراعی 1401-1402 در این استان اجرا می شود.


وی افزود: در این طرح کشت پاییزه محصولاتی از جمله غلات، گندم، جو، لوبیا خشک و علوفه خشک در چهارمحال و بختیاری انجام می شود.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: سطح ابلاغی برای کشت پاییزه در اراضی دیم این استان 30 هزار هکتار است که با مشارکت کشاورزان، ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) اجرا می شود. ) و وزارت جهاد کشاورزی .


برزگر تصریح کرد: تامین یارانه بیمه، پرداخت یارانه کود و سایر نهاده ها مانند بذر و سم در این طرح لحاظ شده است.


وی خاطرنشان کرد: تامین 22 دستگاه ماشین آلات و ابزار مورد نیاز کشاورزی دیم با مشارکت بانک ملی و ستاد اجرایی فرمان امام در حال انجام است.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: هدف قرار دادن 30 هزار هکتار از اراضی دیم استان در قرارداد توسعه دیم است.


برزگر تصریح کرد: هدف نهایی از اجرای طرح توسعه کشت دیم افزایش عملکرد در واحد سطح، افزایش راندمان تولید، توجه به مدیریت آب سبز و استفاده بهینه از منابع آبی است.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید