«همسایه» و «اخلاق» شباهتی ندارد / فرصت ادامه دعاوی حقوقی طرفین

ساعت: 10:53
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۱
کد خبر: 1804713

نتیجه کارشناسی ساتراتا از شکایت نویسنده «مارال آهوی من» اعلام شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی سترا، نتایج جلسه و نظر کمیسیون کارشناسی برای بررسی شباهت های سریال «همسایه ها» و «آهوی من» که 5 بهمن ماه در سترا روی صحنه رفت، اعلام شد.

با توجه به شکایت فیلمنامه نویس و کارگردان سریال «آهوی من مارال»، شعبه 36 دیوان عالی کشور مجتمع قضایی شهیدصدر با صدور قرار اجرائی مبنی بر این که تهیه کننده سریال «جیران» باید نسبت به حذف پرونده اقدام کند. شباهت ها «در مرحله اخذ مجوز پخش از ساترا، کمیسیون تخصصی تخصصی برای بررسی مشکل تشکیل شد. نشست تخصصی تخصصی این هیئت با حضور مهرداد غفرزاده، اسماعیل عفیفه، کارشناسان منتخب محتوای ساترا و نماینده حوزه های نظارتی سازمان صدا و سیما در سالن جلسات سترا برگزار شد.

نتیجه فرآیند بررسی و انتشار نظر شورای تخصصی تخصصی به شرح زیر است:

1- شکایت متقاضی در تاریخ 28 آذرماه در خصوص بررسی اجرای بند 2 رأی داوری فوق الذکر (التزام به حذف شباهت ها از تولید کننده جیران) در ساترا تسلیم شد.

2- در پی طرح موضوع در شورای محتوای ساترا، سه نفر از کارشناسان از سوی هیئت بازنگری ساترا تعیین و مدارک لازم جهت بررسی و اظهار نظر در اختیار ساترا قرار گرفت.

3- بنا به درخواست نویسنده سریال آهوی من از رئیس شبکه تلویزیونی سیما و دستور ایشان نماینده ای از مرکز حفاظت و دفاع و GDRB به هیئت مدیره جهت نظارت بر روند کار دعوت شد.

4- جلسه نقد و بررسی در روز چهارشنبه 5 بهمن 1392 در ساترا تشکیل شد. مارال «پرداخت.

5. در نهایت اعضای جلسه با ثبت اظهارات خود در برگه های نظرات، نظرات خود را در خصوص اعمال بند 2 رأی داوری IFC یا عدم انطباق آن توسط سازنده Jeeran بیان کردند. او می تواند سریال «جیران» از پروژه «آهوی من» را دریافت کند. لذا به نظر این هیات بند دوم رای داوری شورای تخصصی IFIC توسط تهیه کننده سریال جیران رعایت شده است و از این نظر منعی برای صدور پروانه پخش وجود ندارد. .

6- با توجه به اینکه صلاحیت ساترا برای رسیدگی به این پرونده با توجه به وضعیت درخواست صدور مجوز سازمان افزایش یافته است، هر یک از طرفین همچنان می توانند شکایت کنند و ثبت ساترا در صورت عدم صلاحیت به دادگاه های کشور می باشد. نیست”.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید