همه افراد تا پایان سال جاری یک دوز دیگر از واکسن کرون دریافت خواهند کرد


ساعت: 09:11
تاریخ انتشار: 1401/02/15
کد خبر: 1836492

وزیر بهداشت از تزریق یک نوبت دیگر برای همه افراد جامعه به ویژه برای افراد بالای 70 سال با رعایت ایمنی و بیمار خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بهرام عین اللهی در گفتگو با خبرنگار ساراری نیوز گفت: رئیس جمهور تسریع در امر واکسیناسیون و مبارزه با بیماری عروق کرونر قلب را در اولویت قرار داد و همه نهادها و مردم برای واکسیناسیون و تزریق آن بسیار تلاش کرده اند تا بتوانیم رکورد جهانی را ثبت کنیم. .

به گفته وزیر بهداشت، حدود 300 شهید سلامت در کشور داریم و دلیل موفقیت ایران در آمار تک رقمی تاج، طبق نظر همه سازمان های بین المللی چند عامل است.

عامل اول حجم بالای واکسیناسیون است که در آن بیش از 90 درصد از گروه هدف یک دوز و حدود 85 درصد از دوز دوم واکسن دریافت کردند که میزان واکسیناسیون بالاتر از واکسیناسیون جهانی است.

وزیر بهداشت گفت: عامل دوم کوتاه بودن مدت واکسیناسیون بود که توانستیم حجم زیادی از واکسن را در مدت زمان کوتاهی تزریق کنیم. ما رکورد 1.6 میلیون واکسن در روز و 8.6 میلیون واکسن در هفته را به دست آوردیم و محبوبیت واکسیناسیون منجر به تعداد زیادی واکسن شده است.

عین اللهی گفت: عامل سوم نوع واکسن بود که به کاهش بیماری های عروق کرونر قلب کمک کرد. امروزه نشان داده شده است که واکسنی که برای از بین بردن ویروس استفاده می شود موثرتر است و واکسن های نوترکیب و پروتئین های نوترکیب مانند فایزر و مدرنا به همان اندازه موثر هستند.

وی گفت: در حال حاضر مرگ و میر ناشی از تاج در کشورهای دیگر بالاست، به طوری که 660 مورد در آمریکا، 111 مورد در فرانسه، 241 مورد در آلمان، 407 در انگلیس و 153 مورد در ایتالیا.

عین‌الهی گفت: هفته گذشته همه افراد بالای 70 سال و مبتلایان به بیماری و مصونیت شدید را برای دریافت دوز دیگری از واکسن کراون تأیید کردیم. زیرا واکسیناسیون یکی از عوامل موثر در کاهش تعداد بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونر قلب است.

وی گفت: انتظار ما این است که همه افراد تا پایان امسال حداقل یک نوبت دیگر از واکسن کراون دریافت کنند و سایر افرادی که دوز دوم یا سوم را مصرف نکرده اند در اسرع وقت آن را دریافت کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید