همه عزاداران تا گوش، ای زن تنها، مرد آواره

همه عزاداران تا گوش، ای زن تنها، مرد آواره

از چهارشنبه تا امروز شاید سه روز از تقویم گذشته است! اما حجم رویدادها بیش از ظرفیت یک سال بود.

برترین ها: از چهارشنبه تا امروز در تقویم شاید سه روز پیش! اما حجم اتفاقات و اتفاقات بیش از یک سال ظرفیت بود، اتفاقات ایذه، ماجرای کیان و خدای رنگین کمان و این حجم از واکنش های مردم در اینستاگرام مصاحبه به مصاحبه، از نماینده ایذه تا عموی کیان و مادرش. ، واکنش های مختلف، تجدید چاپ میلیون ها قطعه دردناک از سخنان مادر کیان.

از طرفی ماجرای آیلار هاگی، عکس های منتشر شده از او و مرگش که طبق همه قوانین مرگ یک جوان و در کل مرگ غم انگیزی است و حیف از این همه زیبایی. ما سوالات سخت را نمی فهمیم و فقط غصه می خوریم. عزادار آیلار، کیان و حمیدرضا روحی هستند که ظاهراً در این شهر زیبا جان باختند و اتفاقا افکار عمومی در شبکه های اجتماعی از چهره و چشمان سبز او بسیار نوشتند. این همه غم را کجا بگذاریم در دل؟ برگردیم به زندگی عادی، مثلا دارم فوتبال می بینم، حالم خوب نیست، جام جهانی دو روز دیگر است، تیم ملی با انگلیس بازی می کند. ما باید شور و شوق زیادی داشته باشیم. پس این عکسها؟ ممکن است بد موقع بوده باشد، ممکن است خوب و مناسب بوده باشد، کاری نداریم. به هر حال در اینجا رویدادهای سه روز تقویمی را مرور کرده ایم.

آیلار هاکی

آیلار حاجی دختری جوان اهل آذربایجان ایران بود. متولد 1378 حدود 23 سال سن دارد. دانشجوی پزشکی دانشگاه آزاد تبریز بود، گویی متولد شهر ملکان بود. به گفته پلیس، آیلار چهارم آبان ماه سال جاری بر اثر تصادف یا بهتر است بگوییم تصادف جان باخت. ابتدا نگاهی می اندازیم به اظهارات منابع رسمی در مورد مرگ آیلار که زمینه های خاص خود را دارد.

همه عزاداران تا گوش، ای زن تنها، مرد آواره

خبرگزاری تسنیم درباره مرگ آیلار به پلیس توضیح داد: «خبری مبنی بر مرگ یک دانشجوی پزشکی در جریان ناآرامی های تبریز منتشر شد. عده ای مدعی بودند که از پشت تیر خورده و برخی دیگر ماموران به دنبال او هستند. اما پلیس اعلام کرد که وی بر اثر سقوط در محل حفاری جنب برج شهران جان خود را از دست داده است. رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان شرقی همچنین از مرگ آیلار حاجی در محل حفاری جنب برج شهران تبریز خبر داد و گفت: وی بلافاصله پس از وقوع این حادثه از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 و با هماهنگی و دستورات ویژه در محل حاضر شد. دادستان و انقلاب تبریز با شکایت خانواده متوفی، تیم مجرب کارآگاهان پلیس آگاهی بر اساس وظایف ذاتی و قانونی خود تحقیقات را آغاز کردند و تاکنون 3 نفر از افراد مرتبط با این حادثه شناسایی و دستگیر شدند. تحقیقات پلیسی ادامه دارد و اخبار تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد و افزود: با بررسی مدارک و مستندات در محل حادثه مشخص شد متوفی در مقابل پارکینگ ساختمان از خودرو پیاده شده و پس از آن چند دقیقه تصادف برایش اتفاق افتاد.

حمیدرضا روحی

خبر درگذشت حمیدرضا روحی نیز در اعتراضات پنجم شنبه شب تهران منتشر شد که برخی منابع وی را بسیجی معرفی کردند. به گزارش فارس، پیگیری ها نشان می دهد که وی سابقه عضویت منظم در بسیج را داشته اما در اعتراضات خیابانی روز پنجشنبه شرکت کرده است. عضویت بسیج برای عموم آزاد است.

همه عزاداران تا گوش، ای زن تنها، مرد آواره

برخی از شاهدان حادثه که از جمله بسیجیان حاضر در صحنه بودند، گفتند: جسد این مرد در حالی که هدف تیر جنگی قرار گرفته بود توسط معترضان بر روی زمین کشیده شد و با حضور نیروهای مسلح از دست آنها آزاد شد. نیروهای بسیج با توجه به عدم استفاده از سلاح توسط عوامل و نیروهای بسیج، احتمال کشته شدن فرد مذکور توسط نیروهای تروریستی وجود دارد. چندی پیش، جان بولتون و برخی مقامات ضد ایرانی اعلام کردند که «معترضین» مسلح در ایران دارند.

سیان پیرفلک

ایذه، مرکز گردشگری خوزستان، در روزهایی که بالاخره گرما رفته بود و «بهار» از راه رسیده بود، چهارشنبه بیست و پنجم آبان 1401، شب و روز دلپذیری نبود؛ روزی که در آن روز بهار بود. آخرین شب هفت نفر از ایل بختیاری، آخرین شب زندگی کیان پیرفلک که به نماد حادثه ای تبدیل شده است که مقامات آن را تروریستی می دانند که در آن هفت نفر توسط افراد ناشناس به ضرب گلوله کشته شدند. گزارش های رسمی، سوار موتور سیکلت بودند.

همه عزاداران تا گوش، ای زن تنها، مرد آواره

روزنامه هم میهن درباره او می نویسد: کیان پیرفلک، 9 ساله و دانش آموز کلاس سوم دبستان که به گفته مادرش «می خواست مهندس رباتیک شود و بسیار باهوش بود»، آرتین رحمانی، دانیال پایبندی و سپه مقشودی، چهار ساله. از هفت شهید این حادثه و زیر 18 سال; حادثه ای که در آن 10 نفر مجروح شدند و میشم پیرفلک، پدر کیان یکی از آنها بود. کشته شدن کیان که کوچکترین شهید این حادثه است در دو روز گذشته و پس از انتشار ویدئویی از تلاش وی با قایق دست ساز که به گفته وی می خواهد برای جشنواره جابر بن حیان ارسال کند، واکنش های بسیاری را برانگیخت. ویدئویی که با یک جمله شروع می شود: “به نام خدای رنگین کمان…” و همین جمله اکنون موجی از اشعار، ویدئوها، طرح های گرافیکی و خلاقیت های موسیقی را آغاز می کند. نمونه اش اثری است که علیرضا عصار خواند، شعر «به نام خدای رنگین کمان» از محمود پورهاب که در قسمت مداحی کتاب فارسی سوم دبستان قرار داده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید