حدود 12 میلیون نفر در اثر جنگ در اوکراین آواره شده اند

دوجاریک افزود، علاوه بر این، حداقل یک نفر از هر چهار نفر در اوکراین (از جمله حدود 12 میلیون نفر) به دلیل جنگ آواره شده است. این تعداد شامل حدود 4.9 میلیون پناهنده در خارج از کشور و 7.1 میلیون آواره داخلی در اوکراین است.

این سخنگو افزود که آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد همچنان در مورد حملات جاری در اوکراین که منجر به تلفات غیرنظامی و خسارات زیرساختی شده است، “عمیقا نگران” است.

به گفته وی، در حال حاضر بیش از 1300 نیروی سازمان ملل در بیش از هشت مرکز عملیاتی در اوکراین فعالیت می کنند.

معاون دبیرکل سازمان ملل متحد روز دوشنبه نیز به خبرنگاران گفت که قصد دارد اواخر این هفته به ترکیه سفر کند تا با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه دیدار و درباره راه هایی که سازمان ملل می تواند به آنها کمک کند تا صلح و مذاکرات را حفظ کند، گفتگو کند. حمایت بین اوکراین و روسیه را شناسایی کنید.

گریفیتس که اخیراً از سفر به اوکراین بازگشته است، گفت در حال حاضر راهی برای پایان دادن به آتش‌بس در اوکراین وجود ندارد و افزود که در حال حاضر در افق اوکراین نیست، اما “به مذاکرات صلح دست یابیم”.

در 21 فوریه 2022 (2 مارس 1400)، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، بی توجهی غرب به نگرانی های امنیتی مسکو را پذیرفت و استقلال جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

سه روز بعد، در روز پنجشنبه 24 فوریه 1400، پوتین به اصطلاح “عملیات ویژه” را علیه اوکراین آغاز کرد و تنش بین مسکو و کیف را به یک رویارویی نظامی تبدیل کرد. جنگ در اوکراین و واکنش های روسیه ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید