حدود دو میلیون نفر در نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند

ساعت: 13:33
تاریخ انتشار: 1300/09/16
کد خبر: 1790316

وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: ثبت نام در طرح حرکت ملی در آستانه دو میلیون شدن بود و تاکنون یک میلیون و 986 هزار و 366 نفر در این طرح ثبت نام کرده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یک میلیون و 986 هزار و 366 نفر در سامانه سراسری نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند.

ثبت نام نهضت ملی مسکن یک ماه پس از ابلاغ قانون جهش تولید از سوی رئیس جمهور از 28 مهرماه در سایت saman.mrud.ir آغاز شد و تا 30 آذرماه ادامه دارد.

در ابتدا قرار بود ثبت نام ظرف یک ماه انجام شود که با موافقت وزارت راه و شهرسازی در چند مرحله تا پایان آذرماه تمدید شد.

نهضت ملی مسکن یکی از سیاست های اصلی مسکن دولت سیزدهم است که بر اساس آن دولت در نظر دارد در مدت چهار سال 4 میلیون مسکن بسازد.

متقاضیان دارای چهار شرط ازدواج و سرپرست خانوار، حداقل 5 سال اقامت در شهر مورد تقاضا، فاقد ملک شخصی و در نهایت عدم استفاده از تسهیلات دولتی از ابتدای انقلاب مسکن می توانند نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

بر اساس این قانون، زنان خوداشتغال به شرط داشتن حداقل 35 سال سن، دارای معلولیت جسمی و حرکتی و 20 سال تمام می توانند در قانون جهش تولید مسکن (نهضت ملی مسکن) شرکت کنند.

همچنین قانون برای سرپرستان خانوار محدودیت سنی تعیین نکرده است چرا که این افراد به عنوان سرپرست خانوار تعریف می شوند و این ملاک قانونگذار برای متاهل بودن یا سرپرست بودن است. در عین حال، زن و مرد سرپرست خانواری که به دلیل طلاق تنها زندگی می کنند و سرپرست فرزندان خود هستند، خانوار محسوب می شوند و بدون ضوابط سنی می توانند ثبت نام کنند.

بر اساس مصوبه جدید شورای عالی مسکن، مردان مجرد بالای 45 سال و بیماران خاص می توانند با تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نهضت ملی مسکن ثبت نام کنند.

به گفته معاون مسکن و ساختمان در امور مهاجران کلان شهرها، سابقه سکونت به یک سال کاهش یافته است. به عبارتی اگر فردی ساکن کلانشهری باشد و در شهر دیگری درخواست مسکن کند با حدود یک سال اقامت در همان شهر امکان ثبت نام در طرح ملی مسکن وجود دارد.

همچنین برای مستخدمین و نیروهای لشکری ​​و روحانیون بر اساس دستور اداری و یا بر اساس تشخیص حوزه های علمیه، در طرح نهضت ملی مسکن، سابقه سکونت 5 سال الزامی نیست. این افراد می توانند در سایر شهرهای کشور به جز تهران از این مزیت بهره مند شوند.

انتهای پیام/
منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید