همکاری ایران و هند موجب تقویت چندجانبه گرایی در نظام بین الملل می شود


ساعت: 19:24
تاریخ انتشار: 09/02/1401
کد خبر: 1913277

معاون وزیر امور خارجه با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت تهران – دهلی نو در راستای منافع دو ملت و مقابله با تهدیدات مشترک، همکاری های ایران و هند بویژه در عرصه های منطقه ای و بین المللی را تحکیم زیرساخت های چندجانبه گرایی در عرصه بین المللی دانست. سیستم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه که در چارچوب رایزنی های سیاسی وزارت امور خارجه ایران و هند در دهلی نو به سر می برد، عصر امروز با سوبرامانیام جایشنکار وزیر امور خارجه هند دیدار و گفتگو کرد.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه در این دیدار روابط تاریخی دو کشور را زمینه ساز روابط رو به رشد دو کشور در عرصه های سیاسی، اقتصادی و امنیتی دانست و آمادگی کشورمان را برای تحقق این امر اعلام کرد. گسترش همکاری ها در سطوح دوجانبه و منطقه ای.

باقری با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های کشورها در راستای منافع دو ملت و مقابله با تهدیدات مشترک، همکاری‌های ایران و هند بویژه در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی را تحکیم زیرساخت‌های چندجانبه‌گرایی در یک نظام بین‌المللی دانست. .

وزیر امور خارجه هند در این دیدار با تاکید بر اهمیت رایزنی های مستمر میان دو کشور، آمادگی هند را برای گسترش همکاری های دوجانبه اعلام و بر تسریع کار در پروژه بندر چابهار تاکید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید