ما آماده تقویت همکاری های دوجانبه و چندجانبه با چین هستیم


ساعت: 10:25
تاریخ انتشار: 07/09/1401
کد خبر: 1900323

رئیس جمهور گفت: ایران و چین به عنوان دو کشور مستقل مخالف یکجانبه گرایی و دخالت در امور داخلی سایر کشورها زمینه های زیادی برای گسترش همه جانبه روابط دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی در پیامی با تبریک روز ملی جمهوری خلق چین، رئیس جمهور شی جین پینگ و مردم جمهوری خلق چین، گفت: دنیای کنونی با چالش‌هایی مواجه است که نیازمند افزایش همکاری است. بین کشورهای مستقل و راه حل های جهانی برای غلبه بر آنها، باید به فکر تامین منافع مشترک انسانی بود.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران از طرح‌های «توسعه جهانی» و «امنیت جهانی» رئیس‌جمهور چین حمایت کرده و از آنها به‌عنوان ایده‌هایی که مبتنی بر منافع جمعی ملت‌ها و با هدف ارتقای رفاه و تقویت جهانی است استقبال کرده است. صلح و ثبات وی افزود: ایران و چین به عنوان دو کشور مستقل و مخالف یکجانبه گرایی و دخالت در امور داخلی سایر کشورها زمینه های زیادی برای گسترش همه جانبه روابط دارند.

وی تاکید کرد: بی شک اراده جدی دو طرف برای تحقق مشارکت راهبردی همه جانبه چشم انداز روشنی را برای تحکیم روابط و تحقق اهداف و منافع مشترک دو طرف ترسیم می کند، بنابراین مایلم آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای تقویت همه جانبه باشد. همکاری تا جایی که ممکن است با جمهوری خلق چین در قالب سازوکارهای دوجانبه و در چارچوب ترتیبات و نهادهای چندجانبه.

دیدگاهتان را بنویسید