دولت سیزدهم مصمم است درهای همکاری دوجانبه و چندجانبه را باز کند

ساعت: 22:18
تاریخ انتشار: 14/10/1400
کد خبر: 1795607

وزیر امور خارجه با بیان اینکه دولت سیزدهم بر همکاری با همسایگان و پیشبرد دیپلماسی اقتصادی تمرکز دارد و مصمم است درهای همکاری دوجانبه و چندجانبه را بیش از پیش باز کند، گفت: رئیس جمهور اولین جلسه شورای ایران را برگزار خواهد کرد. خارج از کشور این هفته شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین امیرعبدالهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (دوشنبه) بخشی از سخنان خود را به جلسه دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه در پنجمین همایش تاریخ ایران منتقل کرد. روابط خارجی جوامع ایرانی در خارج از کشور و سیاست خارجی.

وی می نویسد: «دولت سیزدهم ایران امروز در سایه سیاست خارجی متوازن و دیپلماسی پویا و هوشمند، بر همکاری با همسایگان و ارتقای دیپلماسی اقتصادی تمرکز دارد و مصمم است درهای همکاری دوجانبه و چندجانبه را بگشاید. جامعه ایرانی خارج از کشور نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

وزیر امور خارجه افزود: تمرکز وزارت امور خارجه بر ارائه تسهیلات به جامعه ایرانی خارج از کشور با آغوش باز است. اولین جلسه شورای ایرانیان خارج از کشور در هفته جاری توسط آیت الله رئیسی برگزار می شود که نوید آینده روشنی را برای ایرانیان مقیم خارج از کشور با وطن خواهد داد. ارائه خدمات بدون وقفه و خدمات کنسولی، تضمین سفر بی وقفه و بی دغدغه ایرانیان خارج از کشور و اعطای تابعیت به فرزندان مادر ایرانی، تسهیل در ارائه خدمات مالی و بانکی به ایرانیان خارج از کشور، تدوین قانون جامع حمایت از ایرانیان خارج از کشور با همکاری مجلس شورای اسلامی در دستور کار جدی قرار دارد.

رئیس دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: سیاست خارجی در دولت فعلی به همکاری و همدلی با همه آحاد ملت ایران اعم از هموطنان ساکن در این جغرافیا و یا ایرانیان خارج از کشور امیدوار است و برای پیوند در منطقه آمادگی دارد. «ما در ایران زندگی می کنیم و قرن هاست که در یک بستر فرهنگی و تمدنی مشترک با هم زندگی کرده ایم. بیایید گام های بلندی در جهت همکاری های دوجانبه و چندجانبه برداریم.

امیرعبداللهیان افزود: در مورد ایرانیان خارج از کشور، دشمنان در تلاش هستند تا موضوع ایران هراسی را که رسانه های آن در مرزها کار می کنند را به باد دهند و برخی از ایرانیانی که سال هاست به کشور سفر نکرده اند، نگران هستند. برخی از دو تابعیتی ها توسط دستگاه ها و سرویس های خارجی مورد سوء استفاده قرار گرفته اند و مأموریت هایی به آنها داده شده است که اسیر و در انگشتان دو دست شماره گذاری شده است. در سیستم میخک محیطی را تعریف کرده ایم که در آن با ایرانی ها مشورت شود تا برای ورود و خروج دچار مشکل نشوند.

وی یادآور شد: بحث قانون حمایت از ایرانیان خارج از کشور بسیار مورد توجه است و به عنوان مصوبه آن را در دستور کار قرار خواهیم داد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید