ای جی: دولت سیزدهم برای مبارزه با فساد و حل مشکلات بسیار مصمم است

ای جی: دولت سیزدهم برای مبارزه با فساد و حل مشکلات بسیار مصمم است

روز جدید : رئیس قوه قضائیه گفت: دولت سیزدهم در مبارزه با فساد و رفع مشکلات همت و اراده استثنایی دارد. این تلاش باید توسط هر سه نیروی حل مشکل حمایت شود.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اجایی در جلسه امروز شورای عالی قوه قضائیه ضمن تبریک به اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به مناسبت ربیع الثانی، ششمین جلسه با اعضای مجمع

وی با اشاره به تمایل نمایندگان مجلس برای همکاری با قوه قضائیه در همه زمینه ها از جمله طرح هماهنگی با سایر نهادها، اصلاح قوانین و رفع خلأهای قانونی، از تمامی کارکنان قوه قضائیه که برای رسیدگی به مشکلات معیشتی و مالی کارکنان تلاش می کنند قدردانی کرد. و در ادامه بر جدیت رسیدگی به این موضوع تاکید کرد.

رئیس قوه قضائیه همچنین به درخواست نمایندگان مجلس برای ارائه لایحه از سوی قوه قضائیه اشاره کرد و گفت: نمایندگان عنوان کردند که قوه قضاییه باید لایحه ارائه کند; چرا که لوایح ارسالی از سوی قوه قضاییه پیچیده مطابق با واقعیت بوده و بالغ بر آن است.

محسنی اجایی همچنین با اشاره به عدم تمکین چهار ساعته خود از دستگاه قضایی و دادگستری شهرستان که در تاریخ 15 آبان ماه صورت گرفت، گفت: در این بازدید وضعیت کلیه شعب دادگاه و اتاق های اداری بررسی و تعدادی از مراجعین مورد بررسی قرار گرفت. شخصا ملاقات کرد.»

وی حجم و نوع کار را به ویژه در دادگستری شهرستان بسیار سخت عنوان کرد و با در نظر گرفتن حجم، تنوع و سختی کار و مشکلات اداری، معاونت مالی، پشتیبانی و سازندگی قوه قضائیه را مأموریت داد. و با در نظر گرفتن پایه مادی دستگاه قضایی اقدام در جهت رفع مشکلات موجود واحدهای قضایی کشور با پیگیری دولت و مجلس.

رئیس قوه قضائیه خطاب به همه مسئولان ارشد قوه قضائیه و روسای قوه قضائیه و دادستان‌ها تاکید کرد: باید با نظارت مستمر و ملاقات‌های شخصی با مراجعین در دستگاه قضایی، مشکلات را شناسایی و نسبت به رفع آن اقدام کنند. هر چه نزدیکتر شنیده شود، تأثیر بیشتری خواهد داشت.

محسنی اجایی در بخشی دیگر از سخنان خود در این نشست به بازدید روز جمعه (14 آبان) از سازمان جمع آوری و فروش املاک و مستغلات اشاره کرد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر مبارزه با قاچاق کالا به عنوان یکی از موانع تولید، گفت: در بین وزرا نمایندگان مجلس، صدا و سیما از جمله سه نماینده قوه قضائیه هستند.

محسنی اجایی با طرح پرسش هایی مبنی بر اینکه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تا چه اندازه موفق بوده و تا چه حد قانون اجرا می شود و هر نهادی باید چه اقدامی انجام دهد، خاطرنشان کرد: در این زمینه دولت سیزدهم حس و اراده بالایی برای مبارزه با فساد و حل مشکلات داخلی دارد. در همه عرصه ها از جمله تولید حضور دارد و رئیس جمهور و اعضای دولت اهتمام ویژه ای به این موضوع دارند، اما این تلاش باید مورد حمایت سه نهادی باشد که منجر به حل مشکلات می شود. ما نمی خواهیم مسائل و مشکلاتی را مطرح کنیم. بیایید مشکلی ایجاد کنیم.

وی هدف از بازدیدهای میدانی، بازرسی های مستمر و رفع مشکلات را رفع مشکلات موجود و برنامه ریزی جلسه ای با مسئولان مستقیم این حوزه عنوان کرد.

محسنی اجایی با اشاره به گزارشی که چهارشنبه گذشته (13 آبان) از انبارهای جمع آوری و فروش اموال دریافت کرده است، با ابراز تأسف از وضعیت موجود، گفت: همه ما در قبال این وضعیت مسئولیم، اما همه تمرکزمان روی مبارزه است. اما این گزارش بسیار رقت انگیز بود، بنابراین تصمیم گرفتم روز جمعه از این سازمان بازدید کنم.

رئیس قوه قضاییه ضمن اذعان به برخی مشکلات در سازمان اموال از جمله مشکلات ساختاری، بودجه ای، پرسنلی و نظارتی، تاکید کرد که هیچ یک از این مشکلات وضعیتی را که در انبار دیدم توجیه نمی کند.

محسنی اجایی یادآور شد: اموالی که برای جمع آوری و فروش اموال به سازمان واگذار می شود، متروک یا قاچاق است که برای تعیین تکلیف ضبط می شود.

وی به بخشی از وضعیت کنونی اشاره کرد و گفت: سوله های بزرگی وجود داشت و اموال زیادی در آنجا انبار شده بود بدون هیچ ضابطه شرعی، منطقی، عرفی، عقلایی و یکی از افرادی که در این بازدید از وضعیت موجود خبر می داد گفت: این سوله بسیار بزرگ یکی از بهترین و شیک ترین انبارهاست و واقعا اگر شیک ترین باشد بقیه چه وضعیتی دارند؟

محسنی اجایی گفت: اموال مردم و بیت المال بدون طبقه بندی و برنامه ریزی در کنار هم هستند و قابل شناسایی نیستند.

وی افزود: مشخص نشد یک کالا چه مدت در سازمان جمع آوری و فروش اموال است، چه اتفاقی باید بیفتد و چگونه می خواهند آن را بفروشند. اجناس در کنار یکدیگر قرار داشتند و حتی راهی برای دسترسی به ملک وجود نداشت و در صورت شناسایی بودن ملک باید تعداد قابل توجهی از کالاها برای خروج از آن جابه جا می شد.

محسنی اجایی با اشاره به اظهارات مطرح شده در این بازدید مبنی بر عدم راه اندازی برخی کالاها از سوی قوه قضائیه و سازمان تعزیرات، مهلت دو هفته ای را برای مسئولان سازمان اموال و سایر مسئولان ذیربط تعیین کرد تا وضعیت موجود و مشکلات گزارش شده را بررسی و ارائه کنند. آمار دقیق به قوه قضاییه

رئیس قاضی همچنین به دادستان ارشد دستور داد تا پرونده حل نشده ادعایی را بررسی کند و سریعاً اقدام و پرونده را تعیین تکلیف کند.

رئیس قوه قضائیه گفت: بر اساس اطلاعات سازمان اموال از 5000 پرونده ملکی که تکلیف آنها مشخص نشده است 571 مورد مربوط به قوه قضائیه و حدود دو هزار پرونده مربوط به سازمان جنایی است. «آمار صحت ندارد، اما به هر حال دستور داده ام که موضوع در اسرع وقت روشن شود و هر تعداد پرونده بلافاصله بررسی شود.

رئیس قوه قضائیه بر لزوم شناسایی راهکارهای لازم برای جلوگیری از تکرار چنین وضعیتی تاکید کرد و گفت: برخی از مشکلات این حوزه مربوط به قوه قضائیه و برخی دیگر مربوط به سایر نهادها است و همه ما باید کمک به حل مشکلات. .

وی افزود: برخی از این املاک به دلیل احتمال فساد، قبل از تعیین تکلیف قابل فروش به صورت قانونی است و باید اقدامات لازم انجام شود.

محسنی اجایی افزود: در این بازدید همچنین در مورد کالاهایی که در زمان ورود به کشور مفسده داشته یا در کشور مفسده داشته اند صحبت شد و عنوان شد که امحای آنها نیازمند بودجه حدود یک میلیارد تنی در مرکز تهران است. انبار به تنهایی.

وی همچنین به معاون اول قوه قضاییه دستور داد با بررسی دقیق قانون وصول اموال، مواردی را که نیاز به اصلاح و تقویت دارد، بررسی کند.

محسنی اجایی بر رفع مشکلات موجود با کمک همه دستگاه‌ها تاکید کرد و در عین حال گفت در نامه‌ای که به دادستان کل کشور ارسال کرده است، تصریح کرده است که بخشی از این موارد باید در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز رسیدگی شود. ارز دارد و در برخی موارد قوه قضائیه باید از آن پیروی کند.

دیدگاهتان را بنویسید