سجادی: افزایش همکاری های ورزشی ایران و عراق موجب تقویت روابط دو ملت می شود


ساعت: 17:13
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۵
کد خبر: 1808760

وزیر ورزش و جوانان در حضور هیئت ورزش عالی عراق با بیان اینکه این حضور موضوع جدیدی برای تقویت بیشتر همکاری های تهران و بغداد خواهد بود، گفت: فراهم خواهد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، دکتر سید حمید سجادی در نشست مشترک مسئولان ورزشی جمهوری اسلامی ایران و مسئولان جمهوری عراق ضمن خیرمقدم به مهمانان و مسئولان ورزشی در عراق اظهار داشت: این خوشحال روزها به سراسر کشورمان سفر کرده اند.

وی با بیان اینکه این حضور موضوع جدیدی برای تقویت بیشتر همکاری های تهران و بغداد خواهد بود، گفت: این تماس ها و انعقاد قراردادهای همکاری بین دو کشور زمینه موفقیت چشمگیر در ورزش دو کشور را فراهم می کند.

دکتر سجادی گفت: این همکاری باید به توسعه ورزش قهرمانی بین دو کشور و در نهایت تقویت بیشتر روابط دو ملت منجر شود.

وی با اشاره به دانش فنی ایران در عرصه های مختلف ورزشی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران می تواند در توسعه زیرساخت های ورزشی عراق مفید باشد.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: در کنار تفاهم نامه هایی که بین چند فدراسیون دو کشور منعقد شده است، پیشنهاد می کنم ورزش چوگان را در اولویت قرار دهیم چرا که خاستگاه این رشته ایران است و در این رشته بسیار مورد توجه قرار گرفته است. جهان

وی همچنین به منابع طبیعی دو کشور اشاره کرد و گفت: در ایران کوه ها و پیست های اسکی خوبی داریم تا بتوانیم در این زمینه با عراق همکاری کنیم.

دکتر سیدحمید سجادی افزود: علاوه بر این در رشته های بومی و محلی مانند زورخانه و پهلوانی هر دو طرف مهارت های خوبی دارند که باید تقویت شود.

وی برگزاری رویدادهای ورزشی مشترک بین ایران و عراق را پیشنهاد کرد و در این خصوص گفت: در برخی رشته های ورزشی مانند موتورسواری، اتومبیل رانی و دو و میدانی می توان مسابقات و رویدادهای مشترک برگزار کرد. از یک کشور شروع کنید و در کشور دیگر تمام کنید.

وزیر ورزش و جوانان کسب مکان های بین المللی را برای رشد و توسعه ورزش دو کشور بسیار مهم دانست و گفت: امیدوارم هر دو کشور همچنان در مجامع و نشست های بین المللی و بهترین مکان ها با حمایت متقابل از یکدیگر حمایت کنند. در ورزش. «به دست آید.

دیدگاهتان را بنویسید