همکاری مرکز پژوهش های مجلس و شورای عطاف در چالش های حاکمیتی کشور


ساعت: 15:26
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۹
کد خبر: 1919071

رئیس مرکز پژوهش های مجلس از نشست این مرکز و کمیته های شورای عتف در خصوص استفاده از ظرفیت علمی کشور برای تکمیل و توسعه پویایی چالش های حاکمیتی کشور خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بابک نگاری رئیس مرکز پژوهش های مجلس از برگزاری نشست مشترک مرکز پژوهش های شورای اسلامی و کمیته های شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری خبر داد و گفت: در این جلسه راهکارهای دوجانبه برای تعامل در حوزه ارائه شد. از پیشبرد پویایی چالش های پیش روی حاکمیت کشور.

وی افزود: پویایی ابرچالش های حاکمیتی کشور که با همت مرکز پژوهش های مجلس تهیه و در مراسم هفته پژوهش در این مرکز با حضور رئیس مجلس ارائه شد، بیش از یک هزار متغیر در 35 سوال اصلی کشور است.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از آنجایی که بررسی این 35 ابرچالش کشور و تغییرات مولفه های موثر بر آنها پویا و متغیر است، در جلسه مرکز پژوهش ها و شورای عطاف مقرر شد که کمیته های مختلف این شورا باید برای تکمیل و توسعه این مدل ها همکاری ویژه ای با مرکز داشته باشند.

وی ادامه داد: همکاری مرکز پژوهش های مجلس و شورای عتف در پویایی ابرچالش های حاکمیتی کشور گامی در جهت استفاده نظام مند و نظام مند از ظرفیت علمی و پژوهشی دانشگاه ها برای تحلیل مولفه های ابرچالش است. چالش‌ها و ارائه راه‌حل‌هایی برای نظام مدیریتی به‌منظور این که از یک سو در جهت دستیابی به اهداف نظام آموزش عالی پاسخگو و متعهد به مشکلات کشور و از سوی دیگر به سمت حل مسئله‌محور حرکت کنیم. به دانشگاه.

نگاره‌ای یادآور شد: نقشه پویا ابرچالش‌های حاکمیتی کشور فرصتی را برای شبیه‌سازی متغیرهای مشکلات کشور و کاربرد آن در نظام قانون‌گذاری کشور برای ارتقای اثربخشی ارائه خدمات مشاوره‌ای و پژوهشی بر روی طرح‌ها و طرح‌ها فراهم می‌کند. لوایح قانونگذاری کشور

رئیس مرکز پژوهش های مجلس در پایان تصریح کرد: مرکز پژوهش های مجلس در نظر دارد با برگزاری جلسات مشترک با تمامی وزارتخانه ها و نهادهای مسئول تکمیل و تدوین نقشه پویای ابرچالش های کشور، زمینه اثربخشی این طرح جدید را فراهم کند. رویکرد علمی در حل مشکلات کشور باشد

دیدگاهتان را بنویسید