هنرمندی که اثرش “ایثار” در موزه شهدا نگهداری می شود / 12 عنوان کتاب نتیجه هنرمند تجسمی در البرز

زمان: 18:01
تاریخ انتشار: 1400/07/22
کد خبر: 1776161

رضا بخشی گفت: شروع کارها توسط یکی از شاگردانم به نام شهید احمد اسماعیلی آغاز شد و من موفق به خلق اثری به نام “ایثار” شدم که بعداً توسط موزه شهدا خریداری شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از “تیتریک” ؛ رضا بخشی ، متولد 29 سپتامبر 1958 در تهران ، هنرمند آماتوری از البرز است که به هنر و نقاشی تنها از منظر زیبایی شناختی نگاه نمی کند.

این هنرمند اهل البرچی در گفت و گو با خبرنگار تیتریک اظهار داشت: در سال 58 در کرج ساکن شدم و نقاشی تدریس می کردم و به بسیاری از دانش آموزان آموزش می دادم.

وی افزود: در قدیم از کیف های خرید در مغازه ها و فروشگاه ها استفاده می شد. همه اسناد را جمع آوری می کردم و از آنها استفاده می کردم.

بخشی ادامه داد: در این مدت 12 کتاب درباره نتایج تحقیقات و تجربیاتم نوشتم. نام برخی از عناوین کتابها عبارتند از: علم آفرینش ، علم آفرینش و ایجاد اعداد ، اعداد ، اسرار قرآن کریم و دیگران.

وی افزود: ترسیم یک قانون است و هیچ مدرکی برای اثبات یا رد این اصول به جز خودش وجود ندارد. همه ذرات دارای خطوط ، زاویه ها ، شکل ها ، حجم ها ، بافت ها ، رنگ ها و نور هستند.

این هنرمند توضیح داد: در 19 سالگی ایوان وحشتناک ایلیارپین و طبیعت ششکین را نقاشی کردم. وقتی مدرسه بودم 23 ساله بودم. هنگام آموزش اصول و قواعد فردی هنر ، من وسواس زیادی داشتم و سعی می کردم هنگام تدریس تدریس کنم.

بخشی گفت: عبارت بسم الله الرحمن الرحیم ، سوره صف ، انا الله و انا الله الرجعون از جمله آثاری است که در سال 60-62 نقاشی کردم.

وی ادامه داد: جرقه شروع این آثار توسط یکی از شاگردانم به نام شهید احمد اسماعیلی شعله ور شد ؛ بنابراین ، یک روز ، عصبانی از انقلاب درونی اش ، از کار و اهداف من گفت: «استاد ، دیگر فرصتی برای صحبت کردن وجود ندارد ، حقیقت وجود خود را در قالب کار ارائه دهید. در همان روز از طرح پرده قربانی رونمایی کردم که بعداً توسط موزه شهدا خریداری شد.

این هنرمند در خاتمه خاطرنشان کرد: هنر چون از ذات و ماهیت انسان سرچشمه می گیرد ، همواره ماندگار بوده و در همه اعصار در بین مردم جایگاه بزرگی داشته و خواهد داشت.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید