هنوز افزایش حقوق بازنشستگان اعلام نشده است!

هنوز افزایش حقوق بازنشستگان اعلام نشده است!

عدم توانایی کار بیمه شده به دلیل رسیدن به سن بازنشستگی مقرر در قانون تامین اجتماعی را بازنشستگی می گویند. بازنشستگی شرایط متفاوتی دارد و با توجه به سن و سابقه کار محاسبه می شود.بر اساس بند «15» ماده. سیاست اجتماعی به شرح زیر است: بیمه شدگانی که دارای 35 سال سابقه خدمت برای حق بیمه کامل هستند، بدون توجه به شرط سنی مقرر در قانون، می توانند برای دریافت مستمری اقدام کنند.

حقوق بازنشستگان و بازنشستگان
1- ماده 76 قانون:

مشمولان این قانون در صورت دارا بودن شرایط زیر از مستمری بابت سابقه و سن استفاده می کنند: بیمه شدگان می توانند در صورت پرداخت مبلغ مقرری طبق ماده 76 قانون از مستمری سابقه و سن استفاده کنند. مبلغ کامل حق بیمه به سازمان در – کمی به مدت 20 سال از تاریخ ثبت درخواست برای بازنشستگی. (حداقل سابقه خدمت مورد نیاز در این ماده 10 سال می باشد که به موجب بند 3 بند ب قانون اصلاحی تبصره 2 ماده 76 قانون تامین اجتماعی مصوب 14/7/80 مجمع تشخیص مصلحت نظام به تاریخ 14/7/80 14 مهر 1381 یک سال به مجموع 20 سال وصول اضافه می شود.)

بازنشستگان دارای مشاغل سنگین و زیان آور: بر اساس قانون اصلاح تبصره 2 ماده 76 قانون تامین اجتماعی مصوب 1359 مجمع تشخیص مصلحت نظام، حداقل سابقه پرداخت حق بیمه به صورت اقساطی و برای هر سال از تاریخ تائید، یک سال اضافه شد، بنابراین در یک پروسه 10 ساله حداقل تعیین شده به 20 سال افزایش یافت و حداقل باید قبل از تاریخ درخواست بازنشستگی، سابقه پرداخت حق بیمه مقرر را داشته باشند.

– سن مرد به 60 سال و سن زن به 55 سال رسیده باشد ب – دارای 25 سال سابقه متناوب کار در مشاغل سخت و زیان آور: طبق قانون و آیین نامه اجرایی صدرالاشاره (موضوع) بند الف، بیمه شدگانی که حداقل 25 سال سابقه پرداخت ادواری حق بیمه کارهای سخت و زیان آور را داشته باشند، می توانند بدون شرط سنی درخواست بازنشستگی کنند.

همچنین بر اساس پرسشنامه جزء (1) بند (ب) تبصره (2) ماده (76) قانون تامین اجتماعی: سابقه پرداخت حق بیمه کارهای سخت و زیان آور به هر میزان قبل از یا بعد از استخدام در مشاغل عادی به ازای هر سال سابقه 1.5 سال محاسبه می شود.

4- تبصره 3 ماده 76 قانون: الف- داشتن 20 سال سابقه کار متوالی در مشاغل سخت و زیان آور: به موجب قانون اصلاح تبصره 2 ماده 76 قانون اصلاح مواد 72 و 77 و تبصره ماده. 76 قانون تامین اجتماعی مصوب 1354 و الحاق دو تبصره به ماده 76 سال 1371 مصوب 14/7/80 مجمع تشخیص مصلحت نظام و همچنین بند “1” ماده 13 آیین نامه اجرایی سخت و زیان آور. در محل کار مصوب 1394 هیأت وزیران، بیمه شدگانی که حداقل 20 سال سابقه پرداخت متوالی حق بیمه کارهای سنگین و زیان آور را داشته باشند، می توانند بدون شرط سنی نسبت به دریافت مستمری مستمری اقدام کنند.بر اساس این تبصره، بیمه شدگان شاغل به مدت 30 سال و در هر صورت در صورتی که سن مردان 50 سال باشد و زنان با 45 سالگی می توانند برای بازنشستگی اقدام کنند، حق بیمه مدت فوق را به سازمان پرداخت کرده باشند.

3- اصلاح تبصره 2 ماده 76 قانون ب – دارا بودن 25 سال سابقه كار متناوب در كارهاي سخت و زيان آور: طبق قانون و آيين نامه اجرايي صدرالعشارا (موضوع بند الف) بيمه شدگاني كه حداقل داراي با ۲۵ سال سابقه در پرداخت حق بیمه ادواری در مشاغل سخت و زیان دهی می توانند بدون شرط سنی درخواست مستمری بدهند.

همچنین بر اساس پرسشنامه جزء (1) بند (ب) تبصره (2) ماده (76) قانون تامین اجتماعی: سابقه پرداخت حق بیمه کارهای سخت و زیان آور به هر میزان قبل از یا بعد از استخدام در مشاغل عادی به ازای هر سال سابقه 1.5 سال محاسبه می شود.

4- تبصره 3 ماده 76 قانون: بیمه شدگانی که دارای 35 سال سابقه خدمت برای پرداخت حق بیمه کامل هستند، می توانند بدون توجه به شرط سنی مقرر در قانون، نسبت به دریافت مستمری اقدام کنند. بازنشستگی کارگران زن مشمول بخشنامه 23 بازنشستگی) ):

بر اساس تبصره 4 ماده 76 قانون تامین اجتماعی، زنان شاغل با حداقل 20 سال سابقه پرداخت حق بیمه و 42 سال سن به شرط مشمول قانون کار در زمان مراجعه می توانند از مزایای بازنشستگی بهره مند شوند. برای بازنشستگی یا ترک شغل

توضیح: بر اساس ماده 76 قانون و تبصره های مربوط، برقراری مستمری بابت خدمت بیمه شده در اختیار بیمه شده است و با درخواست کتبی وی به تعویق می افتد.

هنوز افزایش حقوق بازنشستگان اعلام نشده است!
دستورالعمل افزایش حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی هنوز از سوی سازمان مرکزی ابلاغ نشده است.

روز نو نوشت: میزان دستمزد و حقوق کارگران در سال 1402 تعیین شد که این رقم در نهایت با 27 درصد افزایش نسبت به سال قبل به تصویب رسید.

حقوق پایه کارگران و مستمری بگیران تامین اجتماعی در سال 1402 از 4 میلیون و 179 هزار و 750 تومان به 5 میلیون و 308 هزار و 284 هزار تومان افزایش یافت که بسیار ناچیز است و انتظارات جامعه کارگری را برآورده نمی کند. در عین حال تورم غیرعادی معیشت مردم را به شدت متزلزل کرده است.

بر اساس این خبر، حداقل دستمزد بازنشستگان تامین اجتماعی در سال جدید 27 درصد افزایش یافته و دستمزد کارگران نیز 27 درصد افزایش یافته است، زیرا لیست حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی همیشه باید تا پانزدهم هر ماه بسته شود، به طوری که اگرچه امروز 19 روز است. از آخرین ماه فروردین 1402 نیز پرداخت حقوق مستمری بگیران بر اساس حروف الفبا از بیستم هر ماه آغاز می شود، اما آیین نامه جدید مستمری بگیران هنوز ابلاغ نشده است، بنابراین مستمری بگیران تامین اجتماعی همان حقوق قبلی را دریافت خواهند کرد. سال

طبق آخرین پیگیری ها دستورالعمل افزایش دستمزد بازنشستگان تامین اجتماعی هنوز از سوی سازمان مرکزی ابلاغ نشده است و به محض ابلاغ این افزایش دستمزد، احکام جدید 1402 و مابه التفاوت دستمزد صادر می شود. در زمان اعلام و زمان تامین اجتماعی پرداخت خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید