هنگام رانندگی لجبازی نکنید

ساعت: 18:11
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۵
کد خبر: 1800751

یک گزارشگر سرشناس تلویزیون درباره فرهنگ رانندگی گفت: از نظر فرهنگ رانندگی در نقطه صفر قرار داریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی، علیرضا علیفر، سرهنگ بازنشسته پلیس راهنمایی و رانندگی و گزارشگر سرشناس تلویزیون با اشاره به سوانح رانندگی که سالانه تعداد زیادی از هموطنان جان خود را از دست می دهند، گفت: ما با موتورسیکلت و حتی دوچرخه مواجه هستیم، کمبود رانندگی و فرهنگ حرکت وجود دارد.

وی گفت: متاسفانه بسیاری از مردم ما در رانندگی عجله دارند و با همشهریان خود کاملا بی رحم هستند.

سرهنگ علیفر افزود: تصادفات در جاده ها که متاسفانه در برخی موارد خارج از شهر با فوت هموطنان و در داخل شهر با ترافیک و تصادفات ناشی از عدم رعایت قوانین و فرهنگ پایین رانندگی است.

علیرضا علیفر گفت: این آمار فوتی ها و تصادفات آماری تلخ و تاسف بار است که باید برای رفع آن اقدام جدی کرد.

علیفر خاطرنشان کرد: در سال های اخیر نتوانسته ایم این فرهنگ را بالا ببریم که برخی از هموطنان خود هستند و در هنگام رانندگی هیجان زده نمی شوند و با رانندگان دیگر بازی نمی کنند. از نظر فرهنگ رانندگی هنوز در صفر هستیم.

وی ادامه داد: باید از طریق رسانه ها فرهنگ سازی کنیم و فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی در این زمینه وظیفه مهمی دارد و باید فرهنگ رانندگی مناسب را در کشور توسعه دهد.

کارشناس راه کشور گفت: باید بودجه لازم برای آموزش و فرهنگ سازی فدراسیون داده شود تا بتوانیم کارهای تبلیغاتی گسترده ای را در داخل و خارج شهرستان انجام دهیم و زمینه ایجاد این مهم را فراهم کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید